ftp'en via Safari lukt niet

Hallo!

Ik wilde vandaag voor het eerst in mijn leven iets in een mapje van een ftp’server slepen (uploaden heet dat geloof ik?). Ik logde in op dat ding vanuit Explorer en dan zou je de data vanaf je computer in de mapjes op die ftp-server moeten kunnen slepen.

Wel, dat was bij mij dus niet mogelijk. Zal wel aan de mac-versie van IE liggen gok ik.

Toen Safari geprobeerd. Deze browser bleek de ftp-server als icoontje op mn desktop te zetten. Heel leuk! Mapjes slepen leek me een koud kunstje nu, maar … dat lukte ook niet! Ik kreeg steeds de melding dat die server niet veranderd mocht worden! Degene van wie die server is, zei dat ie geen enkele blokkade o.i.d. aan heeft staan. Het zou dus aan mn mac moeten liggen.

Nu vraag ik me af wat ik verkeerd doe. Of heb ik een ftp-programma nodig (maar lijkt me vreemd dat zoiets niet standaard in het OS zit)?

Iemand een idee?

doeg!

Co

probeer het met Transmit, werkt prima.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16683&page=11

het zit standaard in je os; als je in de finder: go::connect to server in de adresbalk(ftp://de.server.die.je.wilt) intypt, krijg je keurig een login terug. Na inloggen krijg je heel netjes een icoontje van een remote-server op je desktop.

Alas… :cry:
Je kunt nog steeds niet slepen.

Een van de oudste en IMHO beste ftp-clients voor de mac is fetch
15 dagen gratis proberen; en als 't je bevalt: aanschaffen voor $25

Heb geen idee of in Panther de ftp-client van de Finder al beter is;

anybody ??? :?

Ikzelf vind Transmit erg fijn, maar [url=http://www.rbrowser.com/RBrowserLite/RBrowserLite.html]RBrowserLite[/url] is een goede gratis oplossing.

Als ik in Panther in de finder connect met ftp://ftp.xs4all.nl dan krijg ik geen login window maar kom ik in een public area van xs4all en niet in mijn eigen stek. Ik gebruik overigens transmit 2.5 en dat is perfect.

Heb inmiddels captain ftp gedownload. Maar dat kost uitendelijk wel geld. Op zich niet zo erg, maar ik blijf het vreemd vinden dat er een ftp-mogelijkheid is in het os (of via safari), maar dat je dan geen mapjes naar die server mag slepen.

[quote:38aebc1aad="walinsky"]het zit standaard in je os; als je in de finder: go::connect to server in de adresbalk(ftp://de.server.die.je.wilt) intypt, krijg je keurig een login terug. Na inloggen krijg je heel netjes een icoontje van een remote-server op je desktop.[/quote:38aebc1aad]

Nu lees ik twee weken geleden deze draad, ik probeer het uit en ja, leuk, het werkt!
Vandaag wil ik hetzelfde doen om snel en handig enkele bestandjes van de server te halen, ik krijg het inlogschermpje, vul username en password in… en er gebeurt niets! Nou ja, het inlogschermpje verdwijnt, maar daar blijft het dan ook bij…
Nochtans heb ik niets veranderd aan de instellingen van mijn computer (enkel die Java 1.4.1. software-update, maar daar kan het toch niet aan liggen)…
Wat kan daar nou de oorzaak van zijn?