ftpserver opzetten en 2 netwerk kaarten

Ik heb een G4 met twee netwerk kaarten. Hier wil ik een ftp server op draaien. De 1ste kaart is aangesloten op een extern netwerk. De 2de kaart is aangesloten op het locale netwerk. De vraag is hoe kan ik deze 2 kaarten veilig met elkaar laten praten zodat niet mijn hele interne netwek zichtbaar wordt, kan dit bijvoorbeeld met een ftp server progie.

Nou...

Dat heb ik ook… en dat zou ik ook best willen weten…

(ik spiek stiekum mee!!!)

[url]http://www.pureftpd.org[/url]

kijk daar maar is…

Een geweldig programmatje.

Joost

okay pureftp heb ik geinstalleerd, maar hoe moet ik nu verder

wat je kan doen is een bepaalde range toevoegen in je access configuratie van een ftpd

Ik ken persoonlijk pureftpd niet,maar een optie is bijvoorbeeld:

ftp server : 192.168.0.1
poort open :27 (een afwijkende van 21,just for scans)
access: 192.168.0.1 tm 192.168.0.255
log filetjes aan,ook wel handig.

en fijn zorgen dat van het externe netwerk af,het knelpunt (punt van binnenkomst,door routering naar interne netwerk) goed dicht zit. Dus ook geen DMZ’’ (demilitirized zone) in je router aanzetten naar een specifiek ip van buiten naar binnen af. Ook is het uiteraard slim om de ftpd een vast ip te assignen. Just a few suggestions :wink:

Als je vragen hebt,post maar raak hier,of mail mij persoonlijk,of een notice,help ik je wel vanaf afstand.

De g4 is puur en alleen een ftpserver die direct op het publiek netwerk zit met de 1ste netwerkkaart en met de 2de netwerk kaart rechtstreek op het locale netwerk.

Ik kan wel een vebinding tot stand brengen via het locale netwerk maar niet via het publieke netwerk.

eigenlijk was het heel simpel de juiste netwerkkabel naar de juist netwerkkaart laten lopen dan komt het allemaal goed. Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is om met pureftp het poortnummer te veranderen. Iemand enig idee?