full screen films afspelen schokkerig

Heb gezocht en niet gevonden: Even ter info: osx 10.3.9. en g4. Van welke bron, sites enzo en met welk programma ik ook afspeel, het lukt niet om bij volledig scherm vloeiend af te spelen. Het lijkt wel of het is sinds ik de compu heb verplaatst, dit ter aanvulling want ik heb werkelijk geen idee hoe dit op te lossen. Iemand die suggesties heeft. Zeer welkom en zeer bedankt.

Zet programma's uit, zoals Limewire, en iTunes die aan het downloaden zijn !, Zit je in een gedeeld netwerk, of draait een buurman mee op jouw netwerk ?

wat wimjan zegt, en wat een oplossing kan zijn is je resolutie lager zetten (voor dat filmpje) en em dan afspelen, dan hoeft je computer minder pixels te laden.

wimjan, misschien door de vraagstelling kom je op netwerk enzo; ik bedoelde dat het voor allerlei gebruiksmogelijkheden geldt. en pixels veranderen is niet de oplossing. wel dank voor de moeite zover.

[b:2437f1eccc]Videoproblemen: Schokkerige video[/b:2437f1eccc] Als een video niet mooi doorlopend wordt afgespeeld, kan dit aan je verbindingssnelheid liggen. Voor de beste kijkervaring heb je een breedbandverbinding nodig van ten minste 500 Kbps. Een andere reden voor een schokkerige videoweergave kan een verkeerspiek op onze servers zijn. In dat geval kun je er weinig aan doen. We voegen echter voortdurend servers toe om aan de vraag te kunnen blijven voldoen en je ervaringen op onze site te verbeteren.

Het kan ook zijn dat je downloadsnelheid voor de video traag of onregelmatig is. In dat geval kun je de video onderbreken totdat de volledige stream is gedownload en de video dan pas afspelen. Soms kan een onvolledige versie van een video vastlopen in je cachegeheugen, zodat deze nooit volledig wordt gedownload. Je kunt de download opnieuw starten door het cachegeheugen van je browser te wissen. Instructies hiervoor appletje/alt+E (Safari)bron

Flash implementaties in de browser op full screen vreten nou eenmaal CPU. Hier op mijn MacBook Core 2 Duo 2.1 Ghz spelen ze vaak ook niet vloeiend af. Alleen de .flv file eerst helemaal downloaden en dan volledig scherm afspelen met VLC biedt meestal wel soelaas. Andere formaten als .mp4 kun je wel gewoon met QuickTime afspelen of zelfs met 'snelle weergave' vanuit de Finder.

dank voor de reacties maar als ik gewoon een film van een cd/dvd draai heb ik ook dat-ie bij full-screen springerig afspeelt.

[quote:23adca2125="aart"]dank voor de reacties maar als ik gewoon een film van een cd/dvd draai heb ik ook dat-ie bij full-screen springerig afspeelt.[/quote:23adca2125]

open je em in VLC?
als ik in VLC een video kijk en ik doe em in full screen op men resoluti 1920 x 1200 doet hij heel vreemd (kan niks meer zien alleen maar vreemde blokjes met kleurtjes) dus maak ik van men resolutie 1344 x 840 en dan doet hij normaal, probeer dat eens :wink:

Aangezien het zoals je zegt bij alle programma's en bij alle bronnen en film formaten springerig gaat, lijkt mij het probleem eerder te maken te hebben met je hoeveelheid RAM en je ruimte op de hard disk. Dus vertel eens hoeveel heb je? (en welke grafische kaart heb je)

Hendrik, ik heb 768 RAM en de grafische kaart die er standaard in zat. Als het daaraan ligt zou het nooit goed gegaan zijn, lijkt me. Essiw, ik speel meestal af in quicktime. Hoe verander je trouwens die resolutie? Weer zeer erkentelijk voor de reacties.

De resolutie waar Essiw over spreekt verander je gewoon in Systeemvoorkeuren --> beeldschermen

Instellen op de maximale resolutie kan vertragend werken als je een VRAM hebt van minder dan bvb 32MB
Als het goed is heb je de ATI Rage kaart? Die heeft niet zo gek veel VRAM

Maar even los van het feit of het voorheen goed ging:
768 MB aan RAM is erg krap hoor.
Niet alleen voor films maar ook voor het open hebben van meerdere programma’s
Extra RAM er bij (en dat is tegenwoordig niet duur meer) doet wonderen voor de algehele performance van een computer.

Bij weinig RAM gaat n.l. het VM meespelen. De hd activiteiten werken dan op alles vertragend.