Full screen in DVD Player

Soms bestaat het beeld op een DVD uit de 'film' en twee zwarte balken onder en boven. Als ik dan Full Screen kies in DVD player op mijn 17" scherm, worden deze balken als 'beeld' geinterpreteerd en is het beeld dus alles behalve full screen. Op mijn TV kan ik het beeld dan alsnog verder oprekken, maar dit lukt in DVDplayer niet. Weet iemand hier in DVD-player een truuk voor? of een ander programma?

Bedankt!

je wilt het uitrekken? waarom? dat staat toch voor geen meter?

Uitrekken zodat er nog iets meer van zo'n mooie breedbeeld 17 inch TFT voor het beeld wordt benut ipv beeld + balken. Da's toch niet zo moeilijk te verzinnen of ligt dat nou aan mij?...

nee, niet uit zijn verband trekken. in gevallen dat ik een rechthoek midden op mijn scherm staat wil ik H en V evenredig vergroten. DVD Player rekt bij full screen het beeld net zolang op tot of de bovenkant of de zijkant van het scherm wordt geraakt. Als er zwarte balken in het beeld zitten, is dat dus voordat het scherm gevuld is. ik hoop dat het duidelijk is

Dus je wilt de zijkant eraf ? :?

Nee, maar de zwarte balken worden blijkbaar bij DVD speler voor beeldmateriaal aangezien. en als je dan gaat vergroten gaat hij blijkbaar maar totdat de zwarte balk de onder- of bovenkant van het scherm raakt, en dan is de film in de breedte nog niet beeldvullend...

begrijp ik het zo goed ?

unsound, zo is het precies. en dat is nou net jammer van de 17" wide screen

Heb je het bij alle DVD's ?

want het klinkt eerder als of de film met zwarte balken en al is opgeslagenā€¦
zoek eens een film met een ander beeldformaat, dus 1:2,35 of 16:9

nee, alleen bij obscure import dvd's. de meeste hebben het probleem niet. het gaat dus om dvds die met balk enal zijn opgeslagen. hiervoor zoek ik dus een truuc om die verder in te zoomen...

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar probeer bij je systeemvoorkeuren eens Universele Toegang, daarmee kan je inzoomen.

Bedankt! dat werkt prima!