Functie van de /\ toets (met een streepje erboven)?

Wat is de functie van de toets naast het rechter apple-tje op een PB alu? Ik hoor alleen maar een narrig geluidje als ik hem indruk en ik heb er nog niet echt een functie voor kunnen vinden. Dit staat ook nergens in de boekjes die je bij je PB krijgt... RRRRRaaaadsel.

idd vage toets echter op een volledig Mac toetsenbord is het de enter van het numlockpad.

En nu we toch bezig zijn... bestaat er een sneltoets voor het schermvullend weergeven van een programma-venster?

Die staat niet (werkend) in de overigens zeer handige lijst op
http://davespicks.com/writing/programming/mackeys.html

Zowel in Indesign als in Xpress geef je hiermee het einde van tekst in tekstkader aan. Tekst springt vanaf hier naar volgens tekstkader.

Zal ongetwijfeld meer functies hebben!

dat is een return toets..

er zit een verschil tussen een enter en een return toets…
kijk maar op je entertoets (bij een apple laptop) daar staat ook dat teken bij.

heel vaak doet hij hetzelfde…
in veel chatprogrammatjes kan je met de return aangeven dat hij naar de
volgende regel moet gaan zonder het bericht te versturen.

in dreamweaver kan je daar ook line breaks mee aangeven geloof ik.

grtz HS-L

Volgens mij haal je het precies door elkaar, HS-L; het is dacht ik juist de enter-toets, en de "grotere" is de return... Maar je uitleg klopt helemaal :)

Verder wordt 'ie vaak gebruikt als "bevestig-"toets, in gevallen dat de gewone enter/return niet handig is (bijv. in Internet Expleurer op de Mac, om een formulier te verzenden, in plaats van naar de volgende regel, in een multi-line text-box)

Bij Applescript om te compileren kun je hem ook gebruiken

@ boekeloo: Waarvoor dan?

Eh... om te compileren, in de script editor?

Op mijn iBook zit die bewuste toets rechts van de spatiebalk en ik vind 't echt ideaal! Ik gebruik de 'normale' enter toets eigenlijk nog amper. Jaren geleden heb ik een paar jaar met een UNIX terminal moeten werken en daar zat de enter toets ook op die wat ongebruikelijke plaats, maar ik moet zeggen dat ik het met veelvuldig werken een veel prettiger plek vind dan de plek waar de enter toets normaal gesproken zit.