G3/600mhz harde schijf kapot,welke andere.

Ik heb sedert 1 jaar en 8 maanden een imac g3 /600mhz. donderdagnacht komputer uit om te gaan slapen,vrijdagmorgen computer onstartbaar gelukkig had ik nog een susteem op men lacietje staan.Conclusie Hd kapot. Ik wil er zelf een nieuwe insteken en heb een zeer goed manual ervoor,maar ik vraag me af welke ik het beste neem en waar ik ze het beste koop. Is er een beperking qua grote en snelheid of maakt dat allemaal niet veel uit? Wie heeft hier ervaring mee? Ik weet dat hier al vragen over gesteld zijn maar ik vind nog niet voldoende info. Dus please help me!!!!!!!!!!!!

Inbouwen in een iMac G3 is vrij simpel, kap eraf een paar schroefjes en je bent er. Je kunt met jouw iMac tot max. 120gb gaan. Dit heeft te maken met wat de ide controller ziet als max schijfcapaciteit. Je kunt er 200gb inzetten, maar dan wordt slechts 127gb gelezen, een beetje zonde.

Ik zou er lekker een 80GB Western Digital met 8mb cache in gooien, die zijn rond de 100 euro en deze schijven kopieren lekker snel.
Natuurlijk even de master/slave instelling goed zetten en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Succes, deze schijven kun je overal kopen. Online, PC boeren noem maar op. Woon je in de regio Den Haag, probeer dan eens AnL Mac & Media Store op de Laan van Meerdervoort 265a. Kijk op www.anl.nl voor de meest aktuele prijzen.

aha, ik zie het al, je woont niet echt in de buurt van Den Haag. Vergeet de laatste opmerkingen. Kijk in de regio of online, een hd is een hd.

Succes!

Interessant onderwerp waarover ik ook nog wat vragen heb. Ik wil namelijk een iMac rev A(of B-D) kopen. Heeft het zin om in zo'n sloom ding een 7200rpm te zetten? En heeft zo'n 8MB cache zin in zo'n iMac?

[quote:84f3aacfe8]Natuurlijk even de master/slave instelling goed zetten en je kunt er weer een tijdje tegenaan[/quote:84f3aacfe8]

Wat bedoel je hiermee???

Zijn de harde schijven bij een pc boer dan tegenwoordig zomaar in een Mac teplaatsen? Dit in verband met de aansluitingen van de datakabel enz.

Kijk ook eens in [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4580]dit draadje[/url] voor info.

mijn favoriet hiervoor, qua info en prijzen en wat kan en niet kan: http://www.chipmunk.nl/Uitbreiden/index.html

Aan allen die gereageerd hebben op deze "draad" hartelijk bedankt. Ik zit te glunderen voor een imac G3/600mhz met en HD van 80GB, die ik op een halfuurtje er in gepeuterd heb. btw het is een Maxtor geworden.

[quote:c923a4d78b="kenmasters"]Interessant onderwerp waarover ik ook nog wat vragen heb. Ik wil namelijk een iMac rev A(of B-D) kopen. Heeft het zin om in zo'n sloom ding een 7200rpm te zetten? En heeft zo'n 8MB cache zin in zo'n iMac?[/quote:c923a4d78b]

Nou het heeft wel degelijk zin om een 7200rpm hd in te monteren.
M’n Packard hell pc had het begeven. Dus ik had nog een 30gb-harddrive over. De 6GB in m’n ouwe imac rev A heb ik dus vervangen met de 30gb-harddrive. Ik merk toch dat alles wat sneller opstart dan voorheen.

Een 8MB cache schijf heeft sowieso 3 jaar garantie ipv 1 jaar...

[quote:92d937b29f="dodo"]Een 8MB cache schijf heeft sowieso 3 jaar garantie ipv 1 jaar...[/quote:92d937b29f]

eh,…

das dus echt niet waar,…

garantie is bij ieder merk verschillend,… en of je een bulk hd koopt of gewoon een in doos maakt ook veel uit!!!

Ow... dat dacht ik... iig is het zo met OEM Western Digital harde schijven

nieuwe 2MB cache schijven (bv 80GB) hebben 1 jaar fabrieksgarantie en de 8MB’s 3 jaar (bv 120GB)

Degene die ik geplaats heb:Maxtor 80GB 8 MB Y2PJRKJE Heeft maar 1 jaar volgens de dealer.

Laat 'm dat toch maar 's na gaan...

Dat dachten we bij Paradigit een hele tijd allemaal. Tot een paar weken voordat ie uit het assortiment ging… toen kregen we bericht dat ook die schijf 3 jaar fabrieksgarantie heeft. Dus… lijkt me sterk