geheel onverwachts hebben we er een Ibook G3 bij.
Gekregen van een kennis
Nu mag je een gegeven paard niet in de bek kijken, maar toch vraag ik me af of je youtube fimpjes niet beter kan afspelen…
Hij doet het dus wel, maar het gaat echt niet vloeiend.
Je kunt nog proberen de YouTube filmpjes af te spelen met QuickTime, zie daarvoor onderstaande site. Maar dan nog is het maar de vraag of het gaat werken (werkt H.264 op een G3 ?)
700 Mhz is voldoende voor een Flash filmpje hoor, kan zelfs desnoods met een 300 Mhz processor nog vlotjes afgespeeld worden.
Ik zou eerder is kijken naar de internettoegang. Gebeurt dit draadloos?
Ook zou ik mij eens tot de videokaart richten, want die speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. Tot slot: welke browser (+ versie) gebruik je?
[quote:61f91336c0="LighScan"]700 Mhz is voldoende voor een Flash filmpje hoor, kan zelfs desnoods met een 300 Mhz processor nog vlotjes afgespeeld worden.[/quote:61f91336c0]
Maak je een grapje hier?
Als ik een HD video op YouTube bekijk met mijn MBP (Core 2 Duo, 2,4 GHz) dan worden mijn twee cores bijna volledig gebruikt. Lijkt me niet dat een G3 dan in staat is tot hetzelfde.
[quote:f6f152d31b="LighScan"]700 Mhz is voldoende voor een Flash filmpje hoor, kan zelfs desnoods met een 300 Mhz processor nog vlotjes afgespeeld worden.
Ook zou ik mij eens tot de videokaart richten, want die speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. Tot slot: welke browser (+ versie) gebruik je?[/quote:f6f152d31b]
Internet is idd draadloos
Browser: Safari 3.2.3 of firefox 3.0.11
Er blijft steeds een wacht cirkel staan met daarin getallen van 0-99
Denk dat het idd een download capaciteit is, want voor de 2e keer afspelen gaat wel
[quote:9d51960df8="sven-"][quote:9d51960df8="LighScan"]700 Mhz is voldoende voor een Flash filmpje hoor, kan zelfs desnoods met een 300 Mhz processor nog vlotjes afgespeeld worden.[/quote:9d51960df8]
Maak je een grapje hier?
Als ik een HD video op YouTube bekijk met mijn MBP (Core 2 Duo, 2,4 GHz) dan worden mijn twee cores bijna volledig gebruikt. Lijkt me niet dat een G3 dan in staat is tot hetzelfde.[/quote:9d51960df8]
Onze iMac G3 600 Mhz had er anders weinig problemen mee.
Onze eMac G4 ook niet eigenlijk.
Dus zo heel erg efficiënt werkt je Core 2 Duo blijkbaar ook weer niet.
Ik vind het moeilijk om te geloven. Heb hier nog een oude Pentium 4 (2,0 GHz) staan, en die kan ook niet vloeiend HD video op YouTube bekijken, en een G3 kan dat dan zeker wel? Nou weet ik dat de PowerPC processors intertijd betere performance hadden dan de Intel tegenhangers, maar toch...
[quote:906ac46b1a="LighScan"]700 Mhz is voldoende voor een Flash filmpje hoor, kan zelfs desnoods met een 300 Mhz processor nog vlotjes afgespeeld worden.
Ook zou ik mij eens tot de videokaart richten, want die speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. Tot slot: welke browser (+ versie) gebruik je?[/quote:906ac46b1a]
Kom op zeg zelfs die witte macbooks beginnen al te blazen bij een beetje overbelaste youtube filmpjes.
Flash is gewoon slecht geschreven voor osx net als java.
[quote:afc532931d="KarelWillem"]Om te beginnen word er natuurlijk al helemaal niet gesproken over HD, maar gewoon over YouTube filmpjes.
[/quote:afc532931d]
Ik sprak daar wel over in eerste instantie :wink:
[quote:afc532931d="sven-"]Als ik een [u:afc532931d][b:afc532931d]HD video[/b:afc532931d][/u:afc532931d] op YouTube bekijk met mijn MBP (Core 2 Duo, 2,4 GHz) dan worden mijn twee cores bijna volledig gebruikt. Lijkt me niet dat een G3 dan in staat is tot hetzelfde.[/quote:afc532931d]
volgens mij is er een beetje verwarring dus HD en HQ. de meeste filmpje op youtube zijn HQ (high Quality) en dat gaat meestal prima op een iBook. Of HD ook prima gaat weet ik niet, dat zou ik dan straks moeten proberen.
[quote:f10a198cb8="sven-"]Je kunt nog proberen de YouTube filmpjes af te spelen met QuickTime, zie daarvoor onderstaande site. Maar dan nog is het maar de vraag of het gaat werken (werkt H.264 op een G3 ?)
"To install the bookmarklet, simply drag it to your Bookmarks Bar"
Vervolgens open je een normale YouTube video. Als de pagina geladen is, druk je op die bladwijzer. De pagina zal herladen, met de video geopend door QuickTime.
Helaas werkt deze truc niet bij alle video’s (oude video’s en video’s van YouTube partners werken niet).
[quote:f447702492="KarelWillem"][quote:f447702492="sven-"][quote:f447702492="LighScan"]700 Mhz is voldoende voor een Flash filmpje hoor, kan zelfs desnoods met een 300 Mhz processor nog vlotjes afgespeeld worden.[/quote:f447702492]
Maak je een grapje hier?
Als ik een HD video op YouTube bekijk met mijn MBP (Core 2 Duo, 2,4 GHz) dan worden mijn twee cores bijna volledig gebruikt. Lijkt me niet dat een G3 dan in staat is tot hetzelfde.[/quote:f447702492]
Onze iMac G3 600 Mhz had er anders weinig problemen mee.
Onze eMac G4 ook niet eigenlijk.
Dus zo heel erg efficiënt werkt je Core 2 Duo blijkbaar ook weer niet. [/quote:f447702492]
op mijn 624 Mhz mobiel kan ik ook vloeien youtube filmpjes kijken ;O
Ik heb hier een iBook G3 700 Mhz 640 Mb.. tot voor kort, tot ongeveer een paar maanden terug kon ik alle youtubefilmpjes vloeiend afspelen.. Maar sindsdien lopen de filmpjes steeds vast tijdens het laden enzovoort.. Ik weet niet waar het aan ligt, maar het kan te maken hebben met het volgende:
De Flash Player plugin is gewoon crack of outdated en kan Safari 4 niet aan.
Youtube heeft een aantal vernieuwingen gebracht met HD enzo, ik zie ook steeds meer films in HD geupload worden, afspelen van deze filmpjes is zo goed als onmogelijk op mijn iBook G3… Dus ik hou het voorlopig op oude filmpjes of filmpjes met een lager kwaliteit dus geen HD…
Het is best wel kut omdat het voorheen wel goed afspeelde en nu opeens niet meer… maar ja, ik moet er mee zien te leven, de iBook heeft zijn beste tijd gehad. Ik hoop dat het echt ligt aan de Flash Player plugin… en dat ik dan met een nieuwe Flash Player plugin de filmpjes weer vloeiend kan afspelen. Ik hoor van velen dat de Flash Player plugin versie 10 sowieso fuckedup is en dat veel mensen Flash Player plugin versie 9 gebruiken.
Op mijn PowerBook G4 (1,67Ghz) kan ik ook geen Flash vloeiend afspelen. Ik hekel "flash websites" (zoals Youtube) als ik op de PowerBook aan het surfen ben, flash is gewoon zeer slecht aangepast aan Mac OS X.
Helaas, want ze zouden er best wel eens wat werk van mogen maken.
Verbaast mij in principe niks, want ik vind op mijn MacBook flash ook niet echt fijn. De fans gaan altijd enorm blazen omdat de CPU als een gek wordt belast op de simpelste YouTube filmpjes (dan heb ik het nog niet eens over HD).