G3 B&W met XLR8 550 Mhz G4 upgrade wil niet aan de Tiger...

Ik heb een opgevoerde G3 Blue & White. De processor is vervangen door een XLR8 550 Mhz MAChSpeed G4 ZIF Upgrade en de videokaart is vervangen door een geflashte Sapphire ATI Radeon 7000.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het draaien van Tiger op een vergelijkbare machine?

Tiger laat zich wel instaleren, wordt ook herkend door het programma ‘Opstartschijf’, maar start op tot het donkergrijze appeltje, zoekt daarna enige minuten, en geeft dan een soort parkeerverbod icoon, een cirkel met een schuine streep erdoor.
volgens XLR8 zouden al hun upgrade kaarten getest zijn en OK bevonden wat betreft het draaien van Tiger. Ik heb ook m’n oude 128 videokaart erin gezet, maar dat mocht ook niet baten…
Is 10.3.9 dan echt het plafond voor mijn opgevoerde B&W-tje?

Zonder die upgradekaart werkt het ook niet?

Kan het misschien iets te maken hebben met je RAM? en XLR8 is toch geen kaart maar een processor upgrade? Toch maar aan de G4 bro' :wink:

Je hebt minimaal een G4 nodig voor Tiger en hij accepteerd geen Upgrade kaarten... Dus helaas.....

Dat is wat ik gelezen heb iig.

Succes!

Uh... waar heb je dat gelezen?

sorry foutje!!!

Ging over computers die naar een G3 opgewaardeerd waren.

Die is iig de lsijt met compatible systemen:
http://www.apple.com/nl/macosx/upgrade/requirements.html

En dit staat er:
Opmerking: Mac OS X biedt geen ondersteuning voor computers met een processorupgradekaart. De benodigde hoeveelheid hardeschijfruimte hangt af van het type computer en de manier waarop je Mac OS X gaat installeren.

Dusehhh ik denk dat je de opvoerkaart er eens uit moet halen om te proberen

Allereerst de verwarring opheffen, mijn processor upgrade'kaart' is geen insteekkaart vergelijkbaar met een SCSI - USB - of videokaart maar een aangepaste G4 processor die de oude G3 processor op het moederbord vervangt...

In de volksmond en in de verkoop noemt men dit een ‘upgradekaart’ maar het is gewoon een vervanging van de processor, dat zou jij toch moeten weten Litemac…

De G3 processor terugzetten is geen optie, ik verlies dan weer te veel power, ik ben niet voor niets van een G3 naar een G4 processor gegaan.

Apple schrijft inderdaad dat het geen processor upgrade kaarten ondersteund, maar zoals ik al eerder schreef heeft Daystar, de maker van vele ‘upgradekaarten’, al hun kaarten getest, en het installeren van Tiger mocht geen problemen opleveren.
Maar ja, ik geloof dat dat toch niet helemaal opgaat.
Ik denk dat ik maar eens een mailtje naar de Support van Daystar moet sturen.