G3 en G5 via Firewire?

Misschien is dit een poepsimpel probleem over de oervorm van een netwerk, maar ik ben dan ook niet zo thuis in de materie. Het zit zo. Binnenkort (hopelijk) krijg ik mijn Imac G5 20-inch geleverd. Ik heb een Imac G3 DV SE 400 met Firewire. Is het mogelijk die twee gewoon met een Firewire-kabeltje aan elkaar te verbinden om oude bestanden naar mijn nieuwe computer over te hevelen? Beschouwt de G5 dan de G3 als een soort externe harde schijf of blaast mijn G3 de G5 gewoon op (ik zeg maar wat)? Of is mijn voorgestelde oplossing te simpel en moet er echt met hubs en routers en wat -weet-ik-nog-allemaal geklooid worden? Graag een reactie voor ik het probeer aub. Bedankt!

ben niet helemaal zeker of het met die imac ook lukt, maar met mn pb en een fw-kabeltje kan het wel. je moet dan de computer die je als schijf wilt gebruiken met de 'T' ingedrukt opstarten.

als ik me niet vergis kun je ook ip over fw gebruiken…

er zit standaard tegenwoordig bij elke nieuwe mac een programmatje genaamd[url=http://www.apple.com/nl/macosx/upgrade/upgradetonewmac.html] configuratie-assistent[/url] en daar lukt het mee

p.s. veel plz met ej nieuwe imac :stuck_out_tongue:

Je kan inderdaad onder netwerk voorkeuren bij configuratie netwerkpoorten een firewire poort aanmaken als je dit bij beide computers doet en ze een ipadres geeft dan kan je allebei de computers gewoon opstarten en dan op de netwerk manier benaderen.

Suc6