G3 en OSX

Een G3 en OSX is dat wel een goede combinatie?

Als je een waterskier achter een roeiboot hangt zink 'tie toch ook?

Jullie mening graag!

Loopt hier anders PRIMA op mijn Pismo hoor, ( en ja, ik heb ook een G4). Echt geen klachten over.

Ik denk dat héél veel extra geheugen wel wat wondertjes verricht :lol:

Moet zeggen dat 10.2.3 best draait op mijn thuismachine: G3/333MHz met 256 Mb RAM. Enige minpunt is videogeheugen: 6Mb VRAM (waar blijft de tijd?). Daardoor trage beeldopbouw, verder best te pruimen...

Natuurlijk niet te vergelijken met een 1,2 GHz Dual G4, maar daar zit dan ook 5 jaar evolutie in…

Kun je dan geen andere kaart er in prikken?

Tuurlijk wel, een PCI-kaartje zal de boel best versnellen. Maar... je blijft natuurlijk wel met een trage systeembus zitten (66MHz als ik het goed heb)...

Beetje zonde van de investering denk ik, aangezien een ATI Radeon PCI 32 MB nog zo’n 150 eurootjes kost (EX BTW wel te verstaan)…

Hier een iMac DV G3 400MHz 640 MB met Jaguar werkt prima :)

Gaat perfect hoor op mijn iBook G3 600 Mhz, 384 Mb. lekker vlot en zonder enig probleem.

Op mijn werk hebben wij 2 Blue & White G3's staan met OS 10.2.3 er op elk met 480 MB en zelfs dat gaat prima.

MacOS X draait prima op een G3. Tuurlijk, X draait beter op een G4 door de V.E. logisch... Maar de vergelijking van een speedboot en een roeiboot is een beetje kort door de bocht... Het is eerder een vergelijking tussen 2 speedboten waarvan de 1 een turbo heeft en de ander niet. Op een G3 werkt X prima alleen op een G4 sneller... gelukkig maar want dit is nog steeds de "pro" CPU van Apple...

wel ik moet zeggen ik ben een switcher en mijne G3 met jaguar doet het beter dan mijne vorige pentium III 1,2giga met windows xp dus het is echt wel de moeite om het op je mac te zetten :-)

yeah! een switcher :D

Ik draai nu OSX op mn Pismo G3 400, met slechts 196 MB Ram.
Dat loopt wel wat langzaam.

Maar, ik ga het geheugen upgraden, dan zou het dus weer goed moeten komen…

Het draait super op een G3.. ik draai het op een G3 B&W wel met een nieuwe video kaart met 32MB ram..met de oude kaart die in de G3 zat wat het echt niks.. Tuurlijk draait het beter op mijn Powerbook G4 maar daar is het een G4 voor! :lol:

Hier doet 'ie het ook prima, zowel op mijn iMac G3 700 met "slechts" 256 MB als op mijn iBook G3 800 met 640 MB en ik moet zeggen dat ik niet eens zo vreselijk veel verschil merk tussen beiden. :?

geheugen:256-mb----processor:233 power G3 jaguar en safari . en dat werkt perfekt. gewoon doen !!! ben er heel blij mee

groeten mensen
8)

Ik draai OS X 10.2.3 op een ibook 700. Het werkt echt heerlijk en dat met 256 mb ram. Misschien dat de grootste bottleneck bij os x misschien nog niet eens zozeer de g3 processor is ongeacht de snelheid maar meer de videochip met de hoeveelheid geheugen daarbij, ik hoop dat je daar wat aan hebt!