G3 met 8.5 naar OSX Tiger G5 ovezetten

Weet iemand wat de handigste manier is om een G3 met 8.5 te koppelen aan een nieuwe G5 voor het overzetten dan de docu's? Firewire zit er niet op, dus wat nu. Werkt een ethenetkabel en dan inloggen gewoon?

Het handigst is vanaf die G3 je G5 te benaderen via netwerk en de zaak overpompen op IP-adres. Gebruik b.v. Transmit. Klinkt een beetje vreemd, maar hou er rekening mee dat je doc's die je eenmaal op je G5 hebt gebruikt niet meer op je G3 kunt gebruiken, omdat er problemen kunnen ontstaan. Andersom benaderen, dus vanaf je G5 naar de G3 zal niet lukken, ook niet met Transmit.

Je zou met een normale ethernetkabel een verbinding tussen die twee kunnen leggen.

[quote:1981b2925c="MacBjorn"]Je zou met een normale ethernetkabel een verbinding tussen die twee kunnen leggen.[/quote:1981b2925c]

Als je de machines 1 op 1 via de ethernetpoort verbind, moet je een twisted pair kabel gebruiken (of heet dat crosskabel?).
Met een “normale” utp kabel lukt het niet.

Dus inloggen van G3 naar G5 lukt onder 8.5??

Ik geloof dat er in je oude OS Appletalk over tcp/ip ingebouwd moet zitten en als ik het goed heb is dat vanaf vs. 8.52

Ga het proberen. Dank voor het meedenken.

je moet op beidde computers delen aanzetten en dan kan je inloggen met het inlog en wachtwoord dat je normaal op je computer gebruikt. een ehternet kabel werkt gewoon, omdat de nieuwere macs herkennen dat een computer naar computer verbinding is en passen dit gewoon intern aan.

Ben zelf niet zo technisch, toen ik dat probleem had- oude mac os naar nieuwe mac met nieuw os- gebruikte ik gewoon een grote usb flash geheugenstick. Nog trouwens voor die paar documenten. En soms werkt ook goed: gewoon naar g-mail sturen, op de andere mac weer openen...

Ik had gehoord dat er grote conflicten kunnen ontstaan. Dat oudere mac os met x botsen. Als je me nu begrijpt.

Probeer het idd als via FTP?
FF FTP starten en overzetten!
Doe des noods een webserver.

Of anders via USB!

[quote:6cde074119="Deckard"][quote:6cde074119="MacBjorn"]Je zou met een normale ethernetkabel een verbinding tussen die twee kunnen leggen.[/quote:6cde074119] Als je de machines 1 op 1 via de ethernetpoort verbind, moet je een twisted pair kabel gebruiken (of heet dat crosskabel?). Met een "normale" utp kabel lukt het niet.[/quote:6cde074119] Is het nu eens een keer afgelopen met die verouderde info rond te strooien; lees [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42717]HIER[/url] en leer dat als één van de twee Mac's een beetje modern is, er een GEWONE ethernet kabel gebruikt kan worden! Claro?! :evil: