G3 met pc-beeldscherm?

Ik kan 'voor weinig' een powermac g3 blue & white 350 mhz overnemen. Er zit alleen geen beeldscherm bij. Kan hier nu gewoon een pc-beeldscherm aangehangen worden, of werkt dat niet? (ik ben alleen maar thuis in powerbooks en ibooks, dus dit is voor mij echt een nieuw onderwerp waar ik niets van weet..)

Ja en nee. In de standaard VGA resoluties moet het gewoon werken, alleen heb ik in het verleden vervelende ervaringen gehad met hogere resoluties: mijn (IIyama Vision Master Pro 17) monitor, destijds bij een PC gekocht, kan 1280x1024 op 85Hz, maar een hele tijd lang wilde mijn Mac daar niet aan. Tegenwoordig geen probleem meer; beter geworden in recente releases van Mac OS X?

Ik heb trouwens ook een tijdje een speciale connector gebruikt met hele kleine schakelaartjes erin, waarmee je kon instellen welke resolutie je monitor aankan. Dat ging geloof ik niet verder dan 1024x768, maar dat heeft een tijdje het probleem deels opgelost.

Maar goed, tegenwoordig hangt mijn IIyama monitor rechtstreeks aan mijn G4 en heb ik er geen enkele klacht meer over.

[b:239f0afc8f]Edit:[/b:239f0afc8f] behalve dan dat 'ie te groot is voor op mijn bureau en ik eigenlijk veel liever zo’n studio display wil, om je vingers bij af te likken :stuck_out_tongue:

Kan, ik heb ook een pc beeldscherm. Je hebt alleen wel een transistor nodig maar die krijg je bijna altijd standaard bij je mac

Ik heb ook een G3/400 B&W staan. Na het stukgaan van het originele beeldscherm heb ik dit vervangen door een 17" IBM-scherm. Zonder allerlei kunstgrepen aangesloten. Draait prima op 1280 x1024 85 Mhz. Kan hoger, maar meestal staat die op 1024x768, omdat ik dat prettiger vindt.

Zonder problemen een Sony Multiscan 300sf aangesloten (zonder hulpstukken) op mijn G3/400 B&W.

Draait trouwens prima met OSX, maar dan wel genoeg geheugen plaatsen…

Nou, het is me duidelijk. Het moet lukken, wellicht met wat ingrepen. Wat dat geheugen betreft: volgens de verkoper zit er 100 gig geheugen in, hij gebruikte 'm o.a. in z'n opnamestudio. Als ik 'm koop is-t-ie bestemd voor m'n zoon, internet e.d., dus dat moet goed gaan!

Bedankt voor alle hulp en informatie. Zoals gebruikelijk: tot wederdienst!

100 gieg geheugen? Op de HD mischien ja, maar hoeveel RAM dan? Die monitor is geen enkel probleem, B&W's hebben standaard VGA. 'voor weinig', hoeveel is dat?

150 euro, met nog van alles erbij (behalve een scherm dan), draait op OS9, maar ik zal OSX installeren (en 'm dan eerst eens goed bekijken). Toch best een redelijke prijs, dacht ik zo?

'voor weinig' mag wel letterlijk genomen worden, want de G3 is zeer weinig meer waard. Zeker na de komst van de Mac Mini is de verhouding prijs/kwaliteit helemaal zoek.

Durf je te zeggen wat er voor gevraagd wordt?

Ik krijg het gevoel dat ik maar een wat lager tegenbod moet gaan doen..?!

Ik heb vorig jaar voor mijn G3/400 B&W met een extra HD 125,- betaald. Dat zou ik er nu niet meer voor over hebben.

Ben nu wel erg benieuwd naar die prijs :innocent:

sorry, 150 euro (maar dat staat een paar berichtjes hoger al) :wink: ik dacht dat je dat inmiddels al gezien had.

Ah sorry, daar had ik overheen gelezen. :innocent:

Ik zou zeker nog wat afdingen. Hangt ook nog een beetje af hoeveel RAM er in zit. De HD is wel prima, maar 512 Mb RAM wil je toch wel hebben als je OSX wilt draaien. Als je dat nieuw moet kopen heb je weer extra kosten. (256 MB kost al gauw 45 euro).

Ik ga morgen 's effe navragen wat er nu precies in zit. Ik wilde eerst weten of een pc-scherm aangesloten kon worden. Nu dat ik weet dat dat kan, wordt het interessant om meer info te krijgen van de verkoper. Ik hou je/jullie op de hoogte, en zal w.s. nog wel om een adviesje komen vragen!

Welnu, ik weet wat meer. Het heeft 704mb RAM en een 100gig harde schijf die later is ingebouwd. Wel Cd-rom, geen brander, geen dvd. Met toetsenbord en muis. Ik heb 's wat rondgekeken op tweedehandsmac.nl (dank je stefan!), en vind prijzen tussen de 80 en 200 euro voor een 350 mhz PowerMac G3. Er is er echter geen een met een 100 gig hardeschijf. Degene die 'm verkoopt (overigens een goede vriend) bepaalt de prijs met name op die 100 gig-harde schijf.

Is dat nou echt de prijs van € 150,-- waard, vraag ik me af… Iemand een adviesje?

Ik vind het altijd erg moeilijk om redelijkheid van tweedehands-prijzen te bepalen. In dit geval zou het voor mij ook afhangen van hoe oud die 100gig hd is. Ze gaan immers toch vaak niet langer dan een aantal jaren mee. Hoe dan ook, 150,- voor een G3 zou ik voor mezelf persoonlijk aan de hoge kant vinden.

Het is een kwestie van vraag en aanbod: als je op http://www.tweedehandsmac.nl iets ziet wat naar je smaak is en veel goedkoper, dan kan je of die nemen, of die gebruiken om op de ander af te dingen…

Ik had al op tweehandsmac.nl gekeken, ik vind 150,00 inmiddels toch wel aan de hoge kant. Die 100-gig harde schijf zit er weliswaar een jaar in en hij is ook nieuw aangeschaft, maar ook intensief gebruikt.

Ik ben er uit, ik ga lager inzetten, € 100 lijkt me een goede deal. Ik hoef 'm ook weer niet het vel over de neus te trekken.
Als hij vasthoudt aan € 150 dan laat ik het overgaan, en ga ik maar eens verder om me heen kijken.

Stefan, bedankt. Je bevestigde wat ik zelf eigenlijk al dacht (en soms heb je zo’n bevestiging nodig…)

[quote:8d55be088f="Masto"]Stefan, bedankt. Je bevestigde wat ik zelf eigenlijk al dacht (en soms heb je zo'n bevestiging nodig..)[/quote:8d55be088f]

Graag gedaan en succes met afdingen! 8)