G4 17" flat panel: ineens donkerder

Het beeld lijkt ineens dimmed terwijl de mac gewoon wakker is, (na loskoppelen video out kabel, nog nooit eerder gebeurd overigens) dus even gekeken in de prefpanes.

Blijkt dat de brightness slider helemaal links staat. Dus die heb ik maar in het midden gezet, ik weet niet waar die gestaan heeft.

Nu, een dag later, lijkt het beeld weer donkerder, dus ik check de slider, maar die staat nog in het midden. Ja ik kan heb meer naar rechts zetten, maar volgens mij is dit niet echt de bedoeling. Ik moet hem helemaal rechts zetten om de juiste instelling te krijgen.

Het heeft vast wel te maken met de loskoppelen, al ontgaat me de logica.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

kan inverter bord zijn... Heb je al herstart? Anders even naar een service provider brengen...

suc6!

[quote:1142f5717c="Macwagen Polo"]kan inverter bord zijn... Heb je al herstart? Anders even naar een service provider brengen...

suc6![/quote:1142f5717c]

Wat is een inverter board? Wat doet het?

Herstart uiteraard al gedaan…

Service provider doe ik (nog) niet, geen garantie meer.

Ik heb de Brightness Slider bij de iMac G4 altijd helemaal naar rechts staan. Dat kan geen kwaad. Nog altijd een stuk minder bright dan mijn iMac G5. Maar dat is niet anders.

[quote:c60664716d="sally"]Ik heb de Brightness Slider bij de iMac G4 altijd helemaal naar rechts staan. Dat kan geen kwaad. Nog altijd een stuk minder bright dan mijn iMac G5. Maar dat is niet anders.[/quote:c60664716d]

okay thnx

Bij mij staat die ook helemaal naar rechts, blijkbaar is dit dus normaal.

[quote:dd3237ed1d="pietjepuk6546"]Bij mij staat die ook helemaal naar rechts, blijkbaar is dit dus normaal.[/quote:dd3237ed1d]

Op zich wel vreemd, omdat ik niet wist waar die ooit opgestaan heeft, dacht ik dat het midden een logische stand was. Maar kennelijk is de gemiddelde instelling voor veel mensen dus echt te donker…

(ps vreet het geen extra energie?)

Over dat extra energie vreten, ik denk niet dat je je daar veel zorgen moet over maken. Zeker omdat het een desktop is én een G4 is zowiezo al een zuinige computer, zeker in vgl met bvb een G5.

[quote:ad89f9d142="pietjepuk6546"]Over dat extra energie vreten, ik denk niet dat je je daar veel zorgen moet over maken. Zeker omdat het een desktop is én een G4 is zowiezo al een zuinige computer, zeker in vgl met bvb een G5.[/quote:ad89f9d142]

Ok… vroeg me gewoon af… niet dat ik naar een donker scherm zou gaan zitten kijken om een paar euro per jaar te besparen. :mrgreen: