g4/800 dp quicksilver

Ik heb laast een gebruikte g4 800 dubbel processor gekocht superding. maar wat maakt dat ding een herrie kwa koeling is dat normaal, ben namelijk de imac gewent dat is wel anders

WAT KAN IK HIER AAN DOEN!!!

:roll:

Probeer eens -voorzichtig- alle ventilatoren met een kwastje schoon te maken. Vooral de eventueel aanwezige ventilator op de videokaart maakt vaak herrie.

suc6

Ik weet niet of dit voor jou de oplossing is, maar er is een G4 reeks geweest met extreem veel ventilatorlawaai. Apple heeft dit uiteindelijk toegegeven en een gratis replace-unit bezorgd aan de eindgebruikers. Er was een jaar geleden zelfs een speciale site van gedupeerden... Have a look 8)

http://www.g4noise.com/mods.php?ID=77&p=0

Die serie was de G4 MDD-serie (Mirrored Drive Doors), dat is de serie die ná jouw Quicksilver-lijn kwam.

De silencekit van Apple bestond uit een nieuwe voeding met andere ventilatoren en een nieuwe grote ventilator in de kast.

Deze waren tijdelijk beschikbaar en nu niet meer.

hey,

of je vervangt de fan’s door stillere 8)
check bij xlr8.com welke je daar het beste voor kan gebruiken

suc6

Ik heb hier ook zo'n herrieschopper staan, ook een dual 800 maar zonder fan op de videokaart. Deze week 3 nieuwe pabst ventilatoren hiervoor besteld. Als dit een verbetering is dan laat ik het weten.

Groet

ja das een goed plan, kun je me laten weten welke kosten hieraan hangen en doe je dat bij de plaatselijke pc boer of ga je naar een macstore

:mrgreen: