G4 + Cubase SX + OSX = CPU overload???

Ik kom er niet uit:

Mij G4 (867MHZ/1,5RAM) presteerde uitstekend met Cubase VST onder OS9.
Echter de combinatie met Cubase SX 1.5 onder OSX 10.2.8 lijkt de processor instabieler te maken.
Zonder deze zwaar te belasten met heavy plugins komt het toch regelmatig voor dat tijdens een eenvoudige 2-sporen harddisk recording de cpu overload heel eventjes oplicht met als gevolg een kraakje in hetgeen ik opgenomen heb.
Binnenkort moet deze G4 voor 8-sporen opnames gebruikt gaan worden en ik wil dit eigenlijk het liefst met SX doen.

Zijn er nog freaks met suggesties?

Oh ja, RME zorgt voor het geluid.

cheers,
Low

Koop Logic Pro, ik heb er nooit problemen mee. :innocent:

Ik draai zelf het studio pakket van steinberg op een Ibook G4 met 640mb ram dat draait op zich gewoon goed(op wat latency als ik teveel plugins gebruik), dus dan zou het met die van jou toch zeker moeten kunnen. Heb je nog andere programma's tegelijkertijd draaien? wat voor G4 is het?

Misschien moet je cubase even updaten naar versie 1.6. Ik gebruik zelf sx 2.2 , en hier ook geen problemen.

Ik neem aan dat julie versie 1.05<1.06 bedoelen i.p.v 1.5<1.6? Persoonlijk gebruik ik Tracktion, [url=http://www.mackie.com/products/tracktion/index.html]hier verkrijgbaar[/url] . Voor 80 dollar mag je dit op meerdere computers tegelijk draaien. Veel leuker en makkelijker als cubase (logic, protools etcetera). En helemaal tik/kraak vrij in multichannel opnames, zelfs met mijn vorige g3 clamshell ibook.

Inderdaad bedoelde ik 1.06.

Leuk voor jullie dat Logic en Traction allemaal zo fijn draait op jullie computers, maar dat is de kwestie toch helemaal niet? Cubase is verder een prima programma anders zou het toch helemaal geen bestaansrecht hebben. Het is niet voor niets een van de meest gebruikte programma's in zijn soort.

Dus als er nog lui zijn die iets zinvollere informatie hebben dan “koop toch Logic” of “op mijn computer doet ie het wel goed” en die dit probleem ook kennen, please announce yourself.

Low

Heb je die cpu spikes ook als je de ingebouwde audio gebruikt..? Want misschien komt het door de rme kaart ? Ik heb vluchtig op de rme site gekeken en daar staat dat een bepaalde serie kaarten niet echt geweldig werkt met osx.