G4 Cube - videokaart

Hoi, kan iemand van jullie met zekerheid zeggen of deze videokaart (van de Apple Store) in een G4 @450MHz Cube past... ik loop constant tegen allemaal foefjes en truukjes aan als je je standaard videokaart in de cube wil vervangen...

ATI Radeon 7000 Mac Edition a 149,00
of de
ATI Radeon 9000 Pro Mac Edition a 229,00

Peter

Ik ben bang dat die 't niet gaan doen. Ikzelf heb er een nvidia 32 mb ingezet. Dit was redelijk te doen. Als je het echt zeker wil weten ga je naar www.cubeowner.com. Daar staat precies welke kaarten je kunt gebruiken en hoe ze in te bouwen. succes.

Welke nvidia? kun je me het merk en type eens opzoeken, werkt ie zonder firmware update, of moet dat altijd worden gedaan voor een pckaart?

ik heb zelf een aantal kaarten liggen (en geprobeerd) de meest recente is een ‘GF4 MX480 64M met DDR333’ maar ook een Matrox G400 Dualhead is niet aan te slingeren…grr

Of zal ik de kaart uit mijn Imac 17"eens proberen…hoewel ik die niet graag uit elkaar haal.

[quote:49cdf22e7f="Lempke"]...werkt ie zonder firmware update, of moet dat altijd worden gedaan voor een pckaart?

ik heb zelf een aantal kaarten liggen (en geprobeerd) de meest recente is een ‘GF4 MX480 64M met DDR333’ maar ook een Matrox G400 Dualhead is niet aan te slingeren…grr[/quote:49cdf22e7f]

Je moet in ieder geval de firmware updaten, en voor die Matrox zijn geen drivers / Mac compatible firmware.

[quote:49cdf22e7f=“Lempke”]
Of zal ik de kaart uit mijn Imac 17"eens proberen…hoewel ik die niet graag uit elkaar haal.[/quote:49cdf22e7f]

Deze videokaart zit op je moederbord vastgesoldeerd, dus dat zal niet gaan…