G4 Dual 800, hoe snel? - G4 Dual 800, hoe snel?

Euh, ik heb een vraagje hoe snel is een G4 dual 800 mhz in feite? is die dan dubbel zo snel als een G4 800 mhz (1 processor dus) of gaat die vergelijking totaal niet op??!!

BoeSBoeS ???

Het is erg krachtig om een dual processor te hebben wanneer veel moet worden berekend. In feite kan het 200% zo snel zijn, maar 150% is vaak ook het geval.

Zoiets is moeilijk te zeggen. Bekijk de Apple - PowerMac G4 - Processor site eens! Hier staat vrijwel alles wat je nodig hebt.

Macworld heeft hier altijd een test voor staan achterin hun blad.

Bij die test staat de iMac G3 500 op 100. De Powermac G4 800 staat op 157 en de dual 800 op 186. Maar de imac G4 800 staat op 140. Hierbij zijn de imac 800 en powermac 800 met 265 mb geheugen getest en de dual 800 met 128 mb (denk ik, staat er niet bij maar dat is volgens mij de standaard waarde)

Dus de dual is wel een stuk sneller. Maar niet het dubbele!

Groeten Igor

Kortom,

ik heb de keuze tussen een G4 933

of een dual G4 800

en dit voor identiek dezelfde prijs :slight_smile:

ik denk dat ik al beslist heb.

De dual G4 800 heeft wel een minder zware videokaart en een trage writer, maar dat neem ik er wel bij.

BoeSBoeS

in macworld staat dat een 933mhz snellert is dan een dual 800 dus koop eens een macworld en lees die eens goed door.

Groeten Igor

hmm in de macworld van deze maand?!

hoe kan dit nu?
dit is toch wel onverstaanbaar.

BoeSBoeS

Top 5 volgens macworld:

1. powermac G4 dual 1 gig
  2. Powermac G4 933
  3. Powermac G4 dual 800
  4. Powermac G4 867
  5. Powermac G4 800

Hierbij zijn wel de nummers 1,2 en 5 met 265 mb geheugen getest en de andere met 128. Dus daar zit ook nog verschil in.

Deze test staat in elke macworld achterin bij buyers' guide. Dit komt uit de macworld van deze maand.

succes Igor

hmm bedankt

morgens eens macworld gaan kopen.

Bedankt

Ik heb mijn dual 800 weggedaan, omdat de snelheid mij tegenviel voor het geld. Ik wacht op nieuwe G4s.

De dual maakt alleen voor vrij specifieke zaken gebruik van de twee processors. Bijvoorbeeld bij beeldverwerking in Adone Photoshop (maar zelfs hier slechts bij een beperkt aantal filters).

Tijdens het typen van een tekstje in Word heb je er niet zo veel aan.

Een 933 voelt dus over de hele linie gewoon sneller (en is dat ook), maar de dual 800 wint het dus bij die specifieke taken.

euh

mag ik toch even melden:

macosx gebruikt volop de dual 800.

macos9 daarintegene gebruikt niet de twee processors.
TENZIJ de applicaties er voor geschreven zijn

dus beweren dat een 933 rapper is dan een dual 800… (onder macosx wel te verstaan) dat lijkt me wat…

De testen in Macworld zijn wel allemaal in osX uitgevoerd.

En daaruit bleek dat de 933 toch sneller was.

hmm

dit kan toch bijna niet???!!

very strange…