G4 dual "hangt"

Ik heb sinds kort een nieuwe G4 dual 1,25 ghz Hij draaiit op 10.3.3 en werkt in principe uitstekend alleen... Altijd na de eerste opstart blijft hij na verloop van tijd hangen. Het maakt niet uit in welk programma ik dan werk, het spul bevriest. Ik kan dan ook niet meer op com-alt-esc een stop forceren. Hij moet dan uit met de aan/uit knop. Na de dan tweede start blijft hij perfekt werken. Volgens ehbo, techtool enz. en hardwarecheck is alles ok Kent iemand dit probleem en wat kan ik er aan doen?

Ik herken dit probleem...

Bij mij op het werk (wel nog onder OS9) start hij soms niet op maar dat zou te maken hebben met een USB-printer die continue aan blijft staan. Volgens een collega uit de PC-wereld zou dit te maken hebben dat bij het opstarten in Windows een USB-printer soms wordt aanzien als opstartschijf. Hij wist niet of dit bij een Mac ook zo was.

Mij leek het eerst ook onwaarschijnlijk maar door de printer uit te zetten voor de Mac op te starten helpt het bij mij wel. :mrgreen:

[quote:fa68d5b4a2="MDF"]Ik herken dit probleem...

Bij mij op het werk (wel nog onder OS9) start hij soms niet op maar dat zou te maken hebben met een USB-printer die continue aan blijft staan. Volgens een collega uit de PC-wereld zou dit te maken hebben dat bij het opstarten in Windows een USB-printer soms wordt aanzien als opstartschijf. Hij wist niet of dit bij een Mac ook zo was.

Mij leek het eerst ook onwaarschijnlijk maar door de printer uit te zetten voor de Mac op te starten helpt het bij mij wel. :mrgreen:[/quote:fa68d5b4a2]

En ik zei nog: win en mac gaat steeds intiemer problemen oplossen :lol:

Hier hetzelfde probleem gehad na een week omgeruild voor een nieuwe; deze loopt als een trein