G4 flatpanel 800 mhz - g3 tangerine 233 mhz verbinden, draad

Ik dacht zelf aan belkin, om deze 2 computers draadloos te verbinden. Wat heb ik dan precies nodig. De belkin 802.11g draadloze kabelrouter is waarschijnlijk niet genoeg?

:slight_smile:

Lijkt mij dat 2 airportkaartjes afdoende is i.c.m. met jouw wireless router, mits deze ook 802.11b ondersteunt.

Je zou denken dat er nog een airport of ander wifi kaartje in moet, maar dat moet dan wel mogelijk zijn. Ik heb ff gekeken op de Apple support site, en in die 800 MHZ iMac kan een airport kaart (niet extreme, zijn die nog wel verkrijgbaar?) en in die tangerine... is het een zgn slotloading iMac? Anders heb ik er een hard hoofd in. Ik geloof dat dat niet zomaar gaat.

Misschien dat je via een usb adapter nog wat kan regelen. Welke goed werkt met die ouwe iMac weet ik niet. Een andere oplossing is een goedkoop access point of een airport express aan de ethernetpoort hangen en zo contact maken met de Belkin router. Dat zit je dus bedraad op een AP, die vervolgens een netwerk vormt met je Belkin… Al met al geen elegante (of goedkope) oplossing.

succes! (of moet ik zeggen sterkte)

De imac 233 mhz is inderdaad een slotloading, in airport heb ik geen intersse, deze vind ik simpelweg te deur.

De enige manieren om die iMacs aan een draadloze verbinding te helpen zijn toch echt; 1. airport kaartje in de daartoebestemde sleuf, tsjek [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106777]Apple support[/url] 2. een werkende USB adapter, maar of je drivers kan vinden betwijfel ik, of 3. een tweede accesspoint, die je met ethernet aan je macs hangt. Dan hebben dus beide iMacs een bedraade verbinding met een AP, die draadloos met elkaar in verbinding staan. Simpele AP's kosten vanaf zo'n € 50,- geloof ik. Ik noem een AP alleen omdat die via ethernet aan je iMacste verbinden zijn...

De eerste is de elegantste, de tweede lijkt me niet makkelijk te vinden en de derde is een slordige oplossing, maar werkt wel zonder al te veel problemen.

Een 233 Mhz iMac ... slotloading ?!!? Die zijn toch van een A en B revisie Zelfs een C-rev had nog een laatje...!

Maar dat terzijde

[quote:2c7c780548="Indomarco"]Een 233 Mhz iMac ... slotloading ?!!? Die zijn toch van een A en B revisie Zelfs een C-rev had nog een laatje...!

Maar dat terzijde[/quote:2c7c780548]

lekker handig van me, is inderdaad een laatje, zal wel door de zon komen, sorry

Ok

Maarre… ik vind dat Waterman goede oplossingen heeft gegeven, nietwaar?
Bruikbaar?
voor mij wel

Waterman en natuurlijk alle anderen bedankt, ik denk dat ik voor punt 3 ga,

8)

Apple is gestopt met de levering van Airportkaarten voor de oudere Macs. Gelukkig levert Belkin een externe WiFi adapter die prima met uw Airport netwerk kan praten. Zie onze Airport pagina.

www.chipmunk.nl