G4 -> G5 osx2x werkt niet meer

Hola,

Gistermiddag heb ik alles geimporteerd van een iMacG4 naar een iMacG5, dit is goed verlopen en ik type dit nu ook op mn G5. Er is echter 1 klein programmaatje dat niet meer goed werkt en dat is osx2x.
Dit is een soort software-matige KVM-switch, waardoor ik maar 1 toetsenbord en muis gebruik voor zowel mn Mac als PC. Deze werkt opeens niet meer, sterker nog, opstarten lukt niet van het tooltje.
Voor dit tooltje heb je X11 nodig, maar die is gewoon geinstalleerd op de G5, meegekomen met de import en er is helemaal niks veranderd verder. Weet iemand waar dit aan ligt?
Zijn er bijv. vaker problemen met software na een import of is er iets wat ik over het hoofd heb gezien?
Of moet ik nog iets additioneels installeren voor osx2x?

Ik heb

• X11 opnieuw geinstalleerd.
  • Osx2x opnieuw geinstalleerd.
  • netwerkverbindingen gecheckt.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb geen zin om weer met 2 toetsenborden en 2 muizen te gaan werken…

Welke versie van X11 heb je geïnstalleerd? Er zijn problemen als je de versie installeert die te vinden is via Spotlight in Mac OS X 10.4. Er is ook een probleem als je de X11 versie voor Panther download i.p.v. de Tiger versie. Echt vervelend. Je moet dan ook alles eerst kunnen verwijderen en de juiste versie erop plaatsen. Misschien is dat je probleem. Ik ben er nog niet aan begonnen want het is lastig :( Echt stom van Apple.

Hmm, dat zou het misschien kunnen zijn, ik ging er van uit dat er maar 1 X11 bestaat. Ik ga eens X11 uninstallen en daarna op zoek naar een juiste versie ervan. Thanks so far :)

[quote:a19b0055b5="Moh"]Hmm, dat zou het misschien kunnen zijn, ik ging er van uit dat er maar 1 X11 bestaat. Ik ga eens X11 uninstallen en daarna op zoek naar een juiste versie ervan. Thanks so far :)[/quote:a19b0055b5] Dat uninstallen is blijkbaar niet zo simpel. Zoek anders ook op het forum. Er zijn hier al draadjes over geweest denk ik.

Heb het na wat termen in de searchforum te gooien eindelijk gevonden wat ik zocht:

[quote:fd56e77efc]Ok, ik heb het net thuis ook gevonden op de Tiger DVD. Voor toekomstige bezoekers aan dit draadje: Scroll naar beneden in het Finder windowtje van je Tiger DVD en klik op Optional Installs…

Omdat het al op de DVD staat hoeven ze het natuurlijk niet meer op Internet te zetten. Volgens mij was er na Panther een nieuwere versie van X11 uitgekomen, en die stond nog niet op de eerste Panther CD/DVD. Vandaar.[/quote:fd56e77efc]

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=49624&postdays=0&postorder=asc&highlight=x11+installeren&start=0

Dus voor de duidelijkheid, voor 10.4 kun je X11 alleen van de DVD/CD’s zelf installeren. Er is geen download van te vinden (nog).
[/quote]