G4 Quicksilver videokaart met 2x ADC

Bestaat er zo'n kaart voor mijn quicksilver G4? Ik wil twee studio displays aansluiten (15" en 17")

Nee, niet dat ik weet. Wel bestaat een kaart zoals de Ati radeon 9000 met een DVI en ADC poort, dan heb je extra een adapter van DVI naar ADC nodig van Apple.

Is het niet gewoon mogelijk om er een tweede videokaart bij te zetten? Is maar een idee, of levert zo'n tweede videokaart problemen op?

Ja en nee. Een tweede videokaart kun je er wel bijzetten, maar dan alleen een niet agp(quicksilver heeft maar een AGP slot) dus een pci kaart en die bestaan juist niet in ADC versie. Dus heb je toch weer de DVI>ADC adapter nodig, als er al een zou bestaan met een dvi poort.

Ik heb een tweede videokaart voor mijn Quicksilver, alleen stuur ik er geen tft-scherm mee aan. Ik heb nooit enige problemen ondervonden met een tweede kaart.

Het is een MPDD Desktop Doubler kaart van Village Tronic met 8 Mb videoram aan boord. Ik weet niet of je meer RAM nodig zal hebben om een 15 inch TFT aan te sturen met deze kaart.

Klopt, er zit zowel een ADC als een VGA aansluiting op mijn quicksilver. Kan ik iets met Dr. Bott's Vgator? Dus 17" rechtstreeks op de ADC aansluiting en die 15" via een Vgator op de VGA poort? De uiteindelijke vraag is of ik dan 'uitgebreid bureaublad' kan gaan gebruiken.

Pfff, wat een kwestie

[quote:f2ea3c0cb4="solutions"]Klopt, er zit zowel een ADC als een VGA aansluiting op mijn quicksilver. Kan ik iets met Dr. Bott's Vgator? Dus 17" rechtstreeks op de ADC aansluiting en die 15" via een Vgator op de VGA poort? De uiteindelijke vraag is of ik dan 'uitgebreid bureaublad' kan gaan gebruiken.

Pfff, wat een kwestie[/quote:f2ea3c0cb4]

kan je ff check in je system profiler wat voor kaart je hebt… ik heb zelf een ati 9000 agp kaart erin gestopt om 2 beeldschermen te kunnen zien… ik had wel een kaart die dat ook zou moeten kunnen naast het feit dat ik een oudere versie van de kaart bleek te hebben en alleen mirror screen kon hebben met die kaart. Laat ff weten welke kaart je hebt en welke kaart je erin zou willen stoppen. Ik heb zelf een dr.bot er tussen hangen.

@Rutger1981:

Zal ik zeker doen. Kan pas maandag als ik op mijn kantoor ben. Ik laat het je zeker weten. Wellicht kun je mij dan ook adviseren over welke kaart ik eventuel nodig heb.

Alvast bedankt

@Rutger1981:

Ok het is inmiddels dinsdag, maar dit staat in mijn systeem profiel:

Bij PCI/AGP-kaarten:

ATY, RV200, mijn studio display (17") is hier op aangesloten
ATY, Bluestone_B, dit zou de tweede (VGA) aansluiting moeten zijn

Laat me a.u.b. even weten of e.e.a. mogelijk is (zoals hierboven beschreven)

Bedankt

ik dacht dat je het had over 1 kaart die 2 beelschermen aan kon. Maar zo te zien heb je 2 kaarten die het voor je moeten gaan maken. 2 verschillen de AGP kaart zal hoogst waarschijnlijk sneller zijn dan de kaart die in je pci gleuf zit. Als ze er allertwee al inzitten is het een kwestie van proberen. Ze zullen niet aangeven of het ondersteund wordt. Ik weet ook niet of het met twee verschillende kaarten kan of dat het echt persee 1 kaart moet zijn met 2 aansluitingen.

Succes. Ik denk dat Joram op dit forum je iets meer kan vertellen trouwens.

De twee aansluitingen zitten wel in 1 slot. Er zitten 5 sloten op mijn G4 en de aansluitingen (ADC en VGA) zitten allebei op het bovenste slot. Ik heb dus nog 4 vrije sloten over. Ik snap er niks meer van...

Ik stel deze vraag omdat ik een Dr. Bott Vgator moet kopen om dit te proberen. Omdat die nogal prijzig zijn wil ik eerst ff checken of dit wel kan.

Radeon® 7500 Mac Edition (OEM version)

Overview

Radeon® 7500 Mac Edition delivers professional quality 3D/2D and multimedia graphics acceleration for the Power Mac™ G4. Radeon® 7500’s architecture includes award-winning technologies that enable advanced features in popular Macâ applications without compromising performance.
Designed and built by ATI Technologies Inc.
High performance 3D graphics acceleration
32MB of powerful double data rate (DDR) memory
[b:042bb60ed5]Flexible dual monitor support[/b:042bb60ed5]