G5 1.6 Geheugen upgrade

Ik weet dat de huidige serie G5's a;tijd per 2 geheugen modules moeten worden geupgrade. Nou vraag ik mij af hoe dat zit bij de single 1.6, hier zit namelijk 256mb standaard in, als ik dit wil upgraden naar bijv. 512mb kan ik er dan gewoon 256mb bij prikken, of zit er nu 2x 128mb in en moet ik nog een keer 2x 128mb bijkopen? En om hier even op verder te haken, maakt het merk geheugen nog uit of kan ik er gewoon generiek geheugen in stoppen? Alvast bedankt.

Op de site van ondermeer 'mailamac' staat dat memory voor elke G5 altijd per 'paar, 2 stuks moet gebeuren. De standaard 256 zal dus logischerwijs uit 2 x 128MB bestaan... Daarmee is je vraag toch beantwooord?

:mrgreen:

NB. als je nu een nieuwe 1.8Ghz besteld zit er, zoals je kunt zien op de applestore, 256MB werkgeheugen in, opgebouwd uit 2 x 128MB.

Volgens mij werkt dat bij een 1.6 anders. Als er maar 1x 256 mb inzit, zou ik zeggen dat je er niet per paar in hoeft te zetten.

Een 1.8 & 2.0 heeft 8 geheugenbanken,
een 1.6 maar 4.

[quote:41dd25227f="Johnnie5"]Als er maar 1x 256 mb inzit, zou ik zeggen dat je er niet per paar in hoeft te zetten.[/quote:41dd25227f]

Helaas… Ook de 1.6 werkt met paren.

Houd er rekening mee dat 256 MB erbij eigenlijk zonde van je geld is. De eerstvolgende keer dat je weer geheugen wilt opwaarderen, kun je die weer weggooien (of verpatsen natuurlijk).

2x 256 of 2x 512 is een beter plan!

thnx voor alle reacties, helaas dus per paar... daar was ik al een beetje bang voor, dan nog de vraag of er generiek geheugen in kan of nie??

Mail-a-Mac heeft diverse merken, en leveren maar net wat ze op voorraad hebben...

ik heb in mijn G5 1.6 inmiddels 4 modules van 512 zitten, allemaal van mail-a-mac, en werken probleemloos. Als je een goedkope oplossing zoekt, ik heb de 2 originele 128 mb modules nog liggen… dan kunnen we samen wel een dealtje sluiten denk ik…

:wink: