G5 1.6 met 10.2.7!! Dit moet al 10.3 zijn toch?

Ik heb er al eerder over geschreven, maar mijn leverancier krijgt het niet voor elkaar bij Apple. Is dat normaal dat de klant apart zijn upgrade cd's moet bestellen bij Apple met die belachelijk hoge administratie kosten van 30 euro.

Ik vind dit slecht van Apple. In december besteld, als 10.3 allang uit is.
Hieronder het schrijven van mijn leverancier.

Condor Computers
De Meern

"Die versie van Het OS van die Apple G5 1.6Ghz

Ik kan niet meer doen dan een kopie regelen.
Ze willen bij Apple niet, er meerdere opsturen tegen 1 maal verzendkosten.

Zou jij dit door kunnen geven al daar !"

Is Apple nu moeilijk aan het doen??
Heb je een hoog bedrag uitgegeven, komt dit er nog bij!!

Wie weet hier meer van? :frowning:

Ik ben bang dat je niet veel kunt doen als klant of je moet naar de consumentenbond stappen. Ik vind het onzin wat Apple doet omdat een merk waar bijna niemand interesse in heeft blij moet zijn dat er uberhaupt nog klanten komen in een land als dit. Ik vind het arrogant gedrag maar niet vreemd want van de service van Apple heb ik nooit een hoge pet opgehad. Daarom ook kopen maar weinig mensen een Mac in Nederland; je ziet hem nergens waar de massa komt , de service is een groot vraagteken en geen hond weet hoe je aan die Mac-software moet komen...Dat alles maakt dat Apple jou gewoon moet helpen vind ik.

@papa: Je klinkt een beetje als iemand die geen Mac heeft!

Apple een merk waar bijna niemand interesse in heeft! Hoe kom je aan die onzinnige uitspraken? Dan weet ik ook wel wat PC-merken waar ‘bijna niemand interesse in heeft’, omdat deze in aantallen nog veel minder verkopen dan Apple.

@misterx: Als jij een Mac besteld na de introductie van een nieuw besturingssysteem (en dat systeem is ook al echt op de markt als jij je bestelling plaatst!), dan moet je het gewoon bij je Mac krijgen. Geen gezeur van de kant van Apple. Maar ook de dealer zal zich hier sterk voor moeten maken. Dan geeft 'ie dat systeem maar uit eigen voorraad bij je computer en vecht hij het later met Apple uit. Jij mag hier in ieder geval niet de dupe van worden.

Heb in November '03 een G5 aangeschaft, ook met de gedachte dat ik een upgrade moest bijbestellen. Had mij er al bij neergelegd. Maar toen hij afgeleverd werd bleek de ugrade er al bij te ziiten. Die hoefde ik dus NIET aan te schaffen !!

[quote="KarelWillem"]@papa: Je klinkt een beetje als iemand die geen Mac heeft!

Apple een merk waar bijna niemand interesse in heeft! Hoe kom je aan die onzinnige uitspraken? Dan weet ik ook wel wat PC-merken waar ‘bijna niemand interesse in heeft’, omdat deze in aantallen nog veel minder verkopen dan Apple.

Wat nou geen Mac? Ik heb een PowerMac G5 en een iBook G4 man. En helaas ook een PC van Dell…Natuurlijk zien Maccers liever dat Microsoft eens flink op de broek krijgt, dat heb ik ook. Alleen moet je realistisch zijn; in Nederland zijn er vrij weinig Apple-computers bij de gezinnen en daarom vind ik dat Apple de klanten die ze hebben normaal moeten helpen. Je kunt toch geen andere fabrikant kiezen die Macs maakt. Bij een PC heb je die keuze nog wel dus dan zal het mij worst zijn als er een merk verdwijnt, zat anderen. Apple is wat anders en zulke verhalen kunnen toch nooit goed zijn voor een bedrijf dat maar een paar procent marktaandeel heeft vind ik. Het is alleen maar mijn mening want als ik zo om mee heen kijk zullen er niet veel consumenten zijn die snel een Mac gaan kopen…

zullen we het over het onderwerp hebben en elkaar niet op zitten fokken wat voor je computer je hebt. Daar gaat het niet over. Ik heb hetzelfde probleem. Een G5 met 10.2.7. Panther was allang uit.

Het zijn verschillende leveringen. Bij de 1 is het compleet op dvd, bij de ander krijg je weer 6 cd’s. Dan een 10.2.7 met een upgrade erbij (of niet dus). Het scheelt namelijk ook welke mac je gekocht hebt. Bij elke mac, van ibook tot G5 gaan ze anders om met de software die ze erbij leveren ben ik achter gekomen via de pc prive plan hier. Elke mac had wat anders qua software.

Erg vervelend. Maar ik vind het zeer slecht dat je ervoor moet betalen, IDIOOT gewoon!!!

Nookie

[quote:d404b37935="nookie"]zullen we het over het onderwerp hebben en elkaar niet op zitten fokken wat voor je computer je hebt. Daar gaat het niet over. Ik heb hetzelfde probleem. Een G5 met 10.2.7. Panther was allang uit.

Het zijn verschillende leveringen. Bij de 1 is het compleet op dvd, bij de ander krijg je weer 6 cd’s. Dan een 10.2.7 met een upgrade erbij (of niet dus). Het scheelt namelijk ook welke mac je gekocht hebt. Bij elke mac, van ibook tot G5 gaan ze anders om met de software die ze erbij leveren ben ik achter gekomen via de pc prive plan hier. Elke mac had wat anders qua software.

Erg vervelend. Maar ik vind het zeer slecht dat je ervoor moet betalen, IDIOOT gewoon!!!

Nookie[/quote:d404b37935]

Dat vind ik dus ook. Ik probeer alleen maar te zeggen dat Apple gewoon het nieuwe OS moet bijleveren bij hun machines als er een nieuwe versie van is. Natuurlijk kan het zijn dat de doos waarin de machine zit als geseald is en nog voorzien van de oude versie van het OS maar dat neemt niet weg dat je een klant niet voor de gek moet houden. Het is gewoon groot gelul dat je nog een keer moet betalen voor iets wat er allang is. Ik dacht eerst dat alleen Microsoft zoiets deed maar Apple kan er dus ook wat van…

't Is natuurlijk gelul achteraf, maar je kunt dit voorkomen door bij de bestelling al op te geven dat je persé Panther erbij wilt hebben. Dan is het de taak van de leverancier om ervoor te zorgen dat het er ook bij zit.

Dit heb ik gedaan bij de bestelling van een 15" PB en dat werkte prima.
Nu wordt het weer gedaan bij een paar Mac’s die we op het werk gaan bestellen.
Er wordt gewoon gemeld dat er Panther en iLife '04 bij moet zitten.

ik kan Macpro gelijk geven. toen ik destijds m'n iMac bestelde heb ik er nadrukkelijk bijgezegd jaguar erbij te willen. Dat kreeg ik toen ook, zonder bijbetaling.

[quote:8bd8723e13="macpro"]'t Is natuurlijk gelul achteraf, maar je kunt dit voorkomen door bij de bestelling al op te geven dat je persé Panther erbij wilt hebben. Dan is het de taak van de leverancier om ervoor te zorgen dat het er ook bij zit.[/quote:8bd8723e13]

Een goeie tip voor later inderdaad.
Je mag niets meer vanzelfsprekend nemen tegenwoordig.
Wat ik eigenlijk van Apple gewend was.

Maar ik schiet hier niets mee op in het heden, dus nog
maar eens aankloppen bij de leverancier.