G5 aan sluiten op tv?

Hallo,

Ik ben al geruime tijd aan het prutsen met final cut pro . Ik gebruik hier voor mijn Powermac G5 met cinema display.

Voor school ben ik nu bezig met een video project wat uiteindelijk bedoelt is voor tv. Nu wil ik graag voor goede colorcorrectie en goed keyen van DV een tv aan sluiten op me Mac.

Wat is hier voor de beste oplossing?

Ik heb een ATi 9600xt waar van de DVI poort in gebruik is door de cinema display, de andere een apple (oude) video poort is nog vrij.

Ik heb hier ook al gekeken, staat trouwens ook ergens op dit forum dacht ik. Komt erop neer dat je 2 opties hebt.

Ofwel met gepruts van 2 adapters op je adc videokaart. Ofwel een 2de pci videokaart bijsteken met een tv-out uitgang…

Ik weet niet wat er mogelijk is met adapters maar ik gebruik daarvoor mijn ADVC-100 van Canopus. Dit is een firewire boxje met video in/out, dv in/out en svideo out

Werkt prima…

op mijn werk hebben we ook alle G5jes op tvtjes aangesloten, gebruiken we een goedkoop dvi->supervhs dingetje voor en dan sluiten we de lcd-monitor via een adc->vga... dat laatste is zekers niet de mooiste oplossing, maarja, we zijn dan ook maar en geluidsstudio.