g5 aansluiten op powermac

Ik heb een powermac met 2 processors van 1,8 ghz met versie 10.5.8

Nu heb ik een nieuwe imac 27 inch aangeschaft.

In mijn powermac zitten 2 harde schijven bomvol met bestanden die ik wil bewaren en die ik regelmatig nodig heb.
Moet ik die 2 harde schijven overzetten op een externe harde schijf of kan ik bijvoorbeeld die powermac aansluiten op de imac zodat alles kan blijven staan?

groeten Rob

[quote]
g5 aansluiten op powermac
[/quote]Que??

Die PowerMac IS een G5 neem ik aan?
En die wil je aansluiten op je iMac.

Migratie-assistent, mits:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204350

Gaat prima, bestanden eerst even overzetten naar een externe hdd en hoppa, importeren maar!

De oplossing van KarelWillem is veel beter, aangenomen dat de PowerMac een nieuw genoege versie van OS X draait. Zo niet, dan kun je de Powermac opstarten met de T ingedrukt en verbind je de FireWire-poort ervan met de Thunderbolt-poort van je iMac (je hebt daar wel een verloopsnoertje voor nodig), zodat de PowerMac als externe harde schijf gezien wordt op de iMac.

Heb je geen verloopstukje, dan kun je ook allebei de computers in hetzelfde netwerk zetten (liefst bekabeld in plaats van draadloos, vanwege de snelheid) en dan daarlangs de gegevens overzetten.

Een externe harde schijf gebruiken is wat mij betreft het laatste redmiddel, omdat je dan twee keer moet kopiëren.