G5 cd laadje overgevoelig

Beste mensen,

Bij een G5 van ons hebben we een storing in de DVD-drive.
Het laadje is overgevoelig, als je er een CD in wil leggen dan gaat het laadje al dicht.
Of als er al een CD in zit en je 'm eruit wilt halen dan gaat ook al dicht bij hele lichte aanraking.
Het is ook al een aantal keer voorgekomen dat wanneer we er een CD in gedaan hebben, dat dan de CD niet gelezen wordt, er verschijnt niks op 't scherm. Vervolgens krijg ik 't laadje ook niet meer open met de eject knop, of met de paperclip truuk in 't kleine gaatje. (ik voel daar geen weerstand).
Alleen met een herstart krijgen we 'm open.

:?

Oplossing iemand?

groeten,

J.

das een klassieker ! ook wel is gehad dat je schijfje nie goed ligt en de lade jamed ? wel is met teveel force de lade dicht gedaan ? al met al denk ik dat je een nieuwe moet of met beleid de lade "zachtjes" dicht blijven doen. Er zit erges een pikkie die reageert op duwen laadje... mss da die wa geforceerd is... terugbuigen. IIG ff de schroevendraaier set tevoorschijn halen. en als je zelf nie wil klooien de garantie raadplegen.

succes !!!

:apple:

Ik neem aan dat je G5 wel een superdrive heeft. Dus officeel heet het geen cd laatje. :lol:

Maar ik heb er ook zo eentje. Ik heb van alles geprobeerd maar het blijft. Ik ben nu heel voorzichtig en je went eraan. Maar het niet lezen daar heb ik geen last van. Ik denk als je het verholpen wil hebben dat je een nieuw unit moet kopen en instaleren.