G5 en 17inch Apple TFT

Jo lui 8)

Hoe zit het nou precies met het geluid? Waar zitten de speakers als ze er al zitten? En zo niet wat kan ik dan het beste aanschaffen? Ik kan me herinneren dat er in de MD G4 een speakertje aan de voorkant zat. Zitten er nog speakers in het scherm? En zit er een microfoon in het scherm?

Thx :slight_smile:

Bij mijn imac zit de microfoon links onderaan het scherm (kleingatje). De luidspreker zit in de bol waar precies weet ik niet, denk zelf vooraan bij het :apple: logo g5 weet ik niks van

gr. pete

in de G5 zit een luidspreker ergens onder de superdrive. Waar precies weet ik niet, maar dát ie er zit weet ik wel... Een microfoon zit er helaas niet in, ook niet in het beeldscherm. Die zou je dan apart moeten aanschaffen (USB-microfoon zou geloof ik het makkelijkst zijn...)

In mijn 17" apple TFT zit geen microfoon,en ook geen luidsprekers.

:P Gewoon meteen een iSight kopen, heb je een microfoon en tegelijk ook een super coole webcam..

Das dan best wel weer jammer. Als ik dus een muziekje wil luisteren moet ik zeker eerst die bolletjes speakers kopen die ook bij de iMac zitten?

Of de harman/ kardon soundsticks... Kost je 200 euries. maar dan heb je ook wat!

Roel

[quote:a5e3343f7d="Jesper"]Als ik dus een muziekje wil luisteren moet ik zeker eerst die bolletjes speakers kopen die ook bij de iMac zitten?[/quote:a5e3343f7d] Nee, die juist niet.

Die bolletjes gebruiken een speciale plug die standaard niet in de G5 kan. Griffin heeft er wel een adapter voor gemaakt. Ik heb aan mijn G5 de Creatures II van JBL hangen, die zijn nu 80 euro ex. bij mail-a-mac.

De G5 heeft inderdaad 1 interne speaker, die zit aan de rechterkant van het rooster, onder de superdrive. Maar het geluid daarvan is onder de maat.

Of via de line-out op je stereo !

wist niet dat ze de microfoon en luidspreker uit de latere imac g4 hebben gedaan heb dan ook een imac 800mhz. marketing reden?

gr pete

Dan zit ik meer te denken aan 2 boxjes, subwoofer hoeft niet echt.

[quote:f1fbfb0c1f="Pete Mac"]wist niet dat ze de microfoon en luidspreker uit de latere imac g4 hebben gedaan heb dan ook een imac 800mhz.[/quote:f1fbfb0c1f]

Dit gaat niet over iMac, maar over de G5 torens.

[quote:83d368d306="Jesper"]Dan zit ik meer te denken aan 2 boxjes, subwoofer hoeft niet echt.[/quote:83d368d306] Ga gewoon even luisteren voordat je speakers koopt. Draai je wat vaker muziek, dan zul je merken dat een subwoofer het geluid toch mooi aanvult.

Ik heb een iMac 17" die standaard met de bolletjes (Pro Speakers) is geleverd.
Klonk niet verkeerd, totdat ik de iSub kocht en er op aansloot.
Een wereld van verschil.

foutje bedankt