G5 en adsl modem usb

op mijn oude pc met een e-tech adsl usb modem werkt alles prima. De installatie op mijn G5 wil niet lukken. Volgens Versatel doordat "stuffit "ontbreekt en volgens de telefonische ondersteuner van Apple omdat het modem niet goed zou zijn?! Iemand??

[url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/182]Hier[/url] kan je stuffit downloaden. Kijk anders ook even in je system profiler (in de utilities folder) of de modem wordt weergegeven bij de USB apparaten. Succes

allereerst welkom op het forum,

zelf ben ik niet bekent met dit modem maar wel is het zo dat usb modems vaak de neiging hebben om problemen te veroorzaken.

stufit is overigens een gratis programmatje dat je bijv. op versiontracker.com gewoon kunt downloaden.

Als het een nieuw modem is zou ik kijken of je het nog kunt ruilen voor een ethernet variant.
(heb ik zelf ook mij usb modem ooit terug moeten geven ivm problemen)

Heb je een driver voor dat modem die werkt op de versie van het OS dat je gebruikt? Zo niet dan kun je het vergeten. Overigens heb ik ook nog steeds een USB-modem van Alcatel. Ik weet dat ze niet meer van deze tijd zijn, maar het ding doet het, en daar gaat het toch om.

[quote:ae7f026bcc]maar het ding doet het, en daar gaat het toch om.[/quote:ae7f026bcc]

Ik bedoelde het ruilen ook aleen als het ding nog nieuw is, dan is ruilen bij de meeste internet providers niet zo´n probleem.
Maar als dat niet kan zou ik ook mooi eerst de software opties proberen alvorens geld uit te geven. :smiley:

[img:9f78784dc9]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12305[/img:9f78784dc9]

Mijn google zegt dat het niet gaat lukken, maar wie weet is er nog ergens een uitheemse driver die de klus kan klaren.
Ik wens u allen een goede nacht

http://www.e-tech.nu/ Hier bij support en dan adsl-downloads zijn wel wat dingen voor osx te downloaden.

Buiten alle adviezen. een provider zonder ethernetmodem?

Lijkt me een verkeerde provider/aanschaf vanuit pc/mac en linux wereld

het lijkt me dat versatel ook andere oplossingen heeft dan dit. dus bel…

alsjeblieft geen usb modem gebruiken! deze veroorzaakt heeeeel veel problemen,

en ethernet modem kost tegenwoordig ook
bijna niets meer, daar heb je veel meer aan.

:slight_smile:

Ik werd ook niet zo enorm gelukkig van mijn E-Tech usb-modem, dus heb ik een andere genomen. Toch werkt-ie zeker wel met met Macintosh, zeker tot en met 10.3.

HIJ DOET! Ik ben van nieuwe gebruiker naar SUPER level gestegen!!! Voor de lering en de vermaak?! Ik heb eerst de hele installatie van mijn G5 opnieuw ingevoerd. De nieuwste versie van Mac driver vanaf E-tech/Versatel gedownload EN natuurlijk Stuffit!!!! Dus opnieuw geinstalleerde G5 voorzien met Stuffit driver geopend, modem ingeplugd... ging niet 1-2-3.. hij had wat tijd nodig.. Maar ik ben dr!!!! Het ethernetmodem is nl al in bestelling vanaf begin februari ,maar daar gaat iets harstikke fout bij Versatel.. en dat wordt NU pas geleverd op 17 maart.... en ik maar wachten met mijn mooie MACje.. Iedereen top dank voor jullie input... het waren niet hele antwoorden, maar sommige weer genoeg stimulans om door te zoeken en een directe verwijzing naar de site van E-tech heeft goed geholpen!!! TOP DANK + GROET