G5 en Logic Pro Plug Ins

Ik werk nu met een iMac 17inch en een emagic emi 2|6 als externe geluidskaart. Hoe is de kwaliteit van de geluidskaart in de G5 ? Is de emi 2|6 nog wel een verbetering ?

ten eerste zit er geen midi in en uit op de g5, en en wat extra audio in en uitgangen is ook altijd mooi mee genomen, en als je stekkerjes wil verwisselen hoef je niet helemaal achter je g5 te kruipen, dit zijn zo wat voordelen die ik me kan bedenken zonder de geluidskaart van de 5g echt te kennen, maar er zijn hier vast wel wat mensen met een g5 die wat meer info kunnen bieden 8)

midi is geen audio; voor midi gebruik ik een emagic amt8 de extra in en uitgangen zijn niet relevant. het gaat mij om de kwaliteit van de standaard g5 audiokaart in vergelijking tot de emi 2|6

de emi 2/6 is geen geluidskaart maar is nodig om een verbinding te maken tussen je audio/midi en de software. Het is een interface. Emagic noemt ze nu anders zag ik, a26.

De geluidskaart van Apple is niets mis mee volgens mij, ik draai al sinds de G3 met Logic en heb geen klachten. Ik heb er trouwens een Moto 828 en MT4 tussen zitten.

Ik weet trouwens niet of je de audio direkt in kunt pluggen in de g5, dat weet ik in een paar weken als ik mijn g5 krijg.

op de emi 2|6 zit geen midi. het is een externe 'geluidskaart' in een mooi usb doosje. het vervangt je interne audio.

je hebt gelijk, sorry.

:innocent:

Ik vond dit wel op de Emagic site onde Logic and the G5 :

The Power Mac G5 also offers FireWire 800 and three USB 2.0 connections (as well as two USB 1.1 connections on the keyboard). Plug in external drives and audio interfaces (or other devices) and easily expand the capabilities of your Power Mac G5. The built-in Toslink optical digital audio I/O complies with the S/PDIF protocol. This interface allows the exchange of audio data in stereo or 5.1 surround sound (at a 24 Bit/48kHz sample rate, as used in DVD movies) without any loss in quality. To make optimum use of these connections, all are integrated through two bi-directional 16-bit, 800MHz HyperTransport interconnects, providing a maximum throughput of 3.2 GB per second. This huge reserve capacity facilitates the simultaneous exchange of vast data packages on several interfaces at the one time.

Ik heb zelf ook die Emagic geluidskaart een tijdje gebruikt. Volgens mij is de kwalitein van de interne geluidskaart van de G5 goed te vergelijken met die van de a26/a62 van Emagic. Die Emagic kaart is ook niet de top van de markt zullen we maar zeggen.

Waar het om gaat is de kwaliteit van de convertors. En daar zit volgens mij weinig verschil. Je zou ook andere convertors kunnen gebruiken. Op je G5 zit een digitale i/o. Als je bv een DAT recorder hebt staan met optische i/o, kun je die gerust gebruiken.

Persoonlijk zou ik geen andere geluidskaart hebben gekocht (ik heb een MOTU 828mk2) als ik niet meer dan 2 in- en uitgangen nodig zou hebben.

Aan de andere kant: als je die Emagic kaart toch hebt… slecht is 'ie niet, waarom niet gewoon aansluiten?

ik begrijp alleen je titel niet. ik dacht dat er een vraag over plugins ging komen...