G5: heb hem eindelijk!!!

Ik heb hem binnen...

Na zo’n twee weken wachten…

Mijn G5 1.8 Ghz, Radeon 9600, 1 Gig. RAM, 17" Apple TFT!!!

BEN BLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJ!!!

:smiley: 8)

[quote:7ea27508d4="thomdebom"]Ik heb hem binnen...[/quote:7ea27508d4]

Gefeliciteert! :smiley: Dat wordt zeker niet slapen vannacht?

gisteren lag ik om vier uur 's nachts in mijn bed...

:D:D:D

fotooooos!!! :D :D

argh I so hate people that have a G5. I can't afford one. :cry:

gefeliciteerd :oops: wat was je adres ook alweer? :innocent:

[quote:eaddb72cf4="thomdebom"]Ik heb hem binnen...

Na zo’n twee weken wachten…

Mijn G5 1.8 Ghz, Radeon 9600, 1 Gig. RAM, 17" Apple TFT!!!

BEN BLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJ!!!

:smiley: 8)[/quote:eaddb72cf4]
Proficiat

[quote:ab3ad0e6d2="Ganymedus"]argh I so hate people that have a G5. I can't afford one. :cry:

gefeliciteerd :oops: wat was je adres ook alweer? :innocent:[/quote:ab3ad0e6d2]

ja…

ik heb ook een beetje een hekel aan mezelf!!! :smiley:

Zal proberen wat foto’s te maken, want hij staat er wel heel erg mooi bij!

8)

Ikzelf heb nu twee weken een dual 2Ghz G5 staan met 2,5Gb geheugen. Deze machine heeft het standaard euvel dat na een nacht uit staan de 'koude start' met de aan/uitknop de eerste keer een zwart scherm oplevert. Deze bug is uitgebreid gedocumenteerd op Apple/support/discussions/usage en displays, lees ook de berichten op www.macfixit.com. Erg vervelend. As woensdag komt de 20" Apple cinema display, maar ook deze vertoont hetzelfde probleem volgens alle support discussies.

Ik was benieuwd of de 1,8 Ghz machine hetzelfde probleem heeft? Het is nl niemand bij Apple nog duidelijk of het een (openfirmware)G5 probleem is of een videokaart probleem. Aangezien in de 1.8 versie een wat eenvoudiger NVIDIA kaart zit dan in de dual G5 (ATI 9600 Pro) ben ik erg benieuwd naar jullie verhalen…

(Enne… niet jaloers zijn, veel van de G5 worden zakelijk gebruikt, voor prive gebruik is het volstrekt onzin om een G5 aan te schaffen, daar is echt een G4 iMac met scherm veel beter geschikt voor en ook beter betaalbaar)

ik heb zelf ook de Radeon 9600, en heb dit probleem niet gehad... leg eens uit wat je precies doet.

[quote:96213f7367="Macteach"]Ikzelf heb nu twee weken een dual 2Ghz G5 staan met 2,5Gb geheugen. Deze machine heeft het standaard euvel dat na een nacht uit staan de 'koude start' met de aan/uitknop de eerste keer een zwart scherm oplevert. Deze bug is uitgebreid gedocumenteerd op Apple/support/discussions/usage en displays, lees ook de berichten op www.macfixit.com. Erg vervelend. As woensdag komt de 20" Apple cinema display, maar ook deze vertoont hetzelfde probleem volgens alle support discussies.

Ik was benieuwd of de 1,8 Ghz machine hetzelfde probleem heeft? Het is nl niemand bij Apple nog duidelijk of het een (openfirmware)G5 probleem is of een videokaart probleem. Aangezien in de 1.8 versie een wat eenvoudiger NVIDIA kaart zit dan in de dual G5 (ATI 9600 Pro) ben ik erg benieuwd naar jullie verhalen…

(Enne… niet jaloers zijn, veel van de G5 worden zakelijk gebruikt, voor prive gebruik is het volstrekt onzin om een G5 aan te schaffen, daar is echt een G4 iMac met scherm veel beter geschikt voor en ook beter betaalbaar)[/quote:96213f7367]

Waarom je computer uitzetten?
Je kan veel beter je computer laten opstaan, want s’nachts komen de kabouterkens langs die onderhoudswerken doen aan je systeem! 8)

Dat euvel met zwart scherm na 'koude' start ken ik niet. Wel had ik dit gisteren nadat m'n G5 (Dual, 2.5Gb, Radeon 9800Pro) ontwaakte na een nachtje sluimeren. 'Hard' herstarten was de enige remedie. Dit was tot nog toe de enige keer dat het voorkwam. En hij heeft toch al heel wat nachtjes gesluimerd zonder probleem :?

Dit had trouwens plaats op een gloednieuwe PhotonVision 20" van LaCie…