G5, maar iMac of PowerMac

Hello

Wil me een G5 gaan aanschaffen (ik kom van Windows dus switchen), en zit nu met het vreselijke dilemma van een iMac of een PowerMac.
Nu weet ik wel dat de PowerMac veel krachtiger is (dan heb ik het over de versies met twee processors) maar ik weet niet zeker of ik al deze kracht nodig heb.

Laat ik even zeggen wat ik allemaal zoal doe:

• Macromedia Studio MX -> web-sites;
  • Adobe Creative Suite -> affiches, fotobewerking, klein drukwerk;
  • Final Cut Express -> ga beginnen met experimenteren videobewerking;
  • standaardzaken → e-mail, documenten, …

Wat zou voor dit werk het beste toestel zijn? Ik zou namelijk niet willen dat ik voor de iMac 20" kies en na een half jaartje moet zeggen dat ik een miskoop heb gedaan.

Misschien mensen met ervaringen en die in dezelfde situatie hebben gezeten?

Alvast bedankt

Heb je het geld? neem absoluut de Powermac .. daar heb je echt de meeste plezier van ! :P

met die dingen als photoshop is een bult ram ook erg fijn … dus investeer ook in ramlatjes

veel plezier met je toekomstige Mac

Misschien er even bijzeggen ja, ik heb het geld voor de iMac 20", en voor een PowerMac zal ik dan nog even moeten doorsparen, zeker omdat ik dan nog een monitor moet aanschaffen.

Met de imac heb je een superdeal natuurlijk en geloof me die is ook niet langzaam .. alleen de videokaart is wat outdated. maar da's alleen belangrijk als je gaat gamen .. De harde schijf is goed uit te breiden en ook zo het ramgeheugen .. waarvan ik minimaal 1 GB zou nemen ... en niet via Apple kopen .. maar gewoon bij de PC boer want da's veel goedkopen daar.

You pay for what you get …

maar zeker weten is de nieuwe imac G5 een superdeal…

Als ik het zo bezie is een iMac G5 voor jou de mooi genoeg voor jou, wel veel geheugen erbij zetten. Jij zegt zeker niet over een half jaar dat je een miskoop hebt begaan...ook niet over drie jaar trouwens.

Met beide machines zit je goed en zal je geen spijt van krijgen. Met genoeg RAM kunnen ze beide prima overweg met die programma's.

Natuurlijk is een PowerMac sneller maar voor thuis gebruik is dat niet het belangrijkste. Een Mac kies je niet alleen op basis van specs maar ook een beetje met je hart.

Ik heb persoonlijk voor de iMac gekozen. Hij staat in de woonkamer dus waren design, afmetingen en fluisterstil belangrijker dan de extra snelheid van een Powermac.

Succes

ik zou voor de G5 iMac gaan en niet voor de powermac, want ik denk niet dat je dat zo 123 echt nodig hebt die iMac is al erg snel.

ik kan al me DTP werk al makkelijk op mijn G4 iMac 1.25ghz doen!

dan kan het helemaal op een G5 :stuck_out_tongue:

Gaan voor de Powermac als je ook naderhand nog videobewerking wilt gaan doen, zeker voor het coderen ed. De iMac is heel erg leuk voor thuisgebruik, maar voor de dingen die jij er allemaal mee gaat doen en wilt gaan doen, denk ik toch dat je beter uit bent met een van de dual G5's (systembus sneller, dubbele processors, andere videokaart, meer uitbreidingsmogelijkheden, tijdswinst)

De iMac is een geweldige computer, maar check eerst of die ook fluisterstil is. ik hab namelijk nu al de 2de iMac die niet fluisterstil is, maar een irritant gezoem heeft !

Ik zou voor de PowerMac G5 gaan, vooral omdat je zegt in de toekomst bezig te willen gaan met video. Als je kijkt naar applicaties zoals FCP (en FCE) en Motion, is de snelste machine die je kan verkrijgen heel prettig. Ook een extra HD schuif je er zo in. Een ander voordeel van de PowerMac zijn de twee processoren, zodat, terwijl je in de achtergrond een filmpje comprimeert, je creative programma's nog steeds responsief blijven.

[quote:733fad9509="jeroenimo"] De harde schijf is goed uit te breiden en ook zo het ramgeheugen .. waarvan ik minimaal 1 GB zou nemen ... en niet via Apple kopen .. maar gewoon bij de PC boer want da's veel goedkopen daar. [/quote:733fad9509]

Had even een vraagje over het geheugen… Heb er nu maar 256 mb inzitten, maar ik heb gehoord, dat als je er gewoon geheugen in stopt (dus bij een computer boer) dat je dan alleen maar 2x 256 mb of 2 x 512 mb er in mag doen dus niet bijvoorbeeld 1 van 256 mb en 1 van 512 mb omdat dit niet zou werken. Klopt dit?

Wat het geheugen betreft : in heb de 256 standaard uitgebreid met een exter 512 lat en dat geeft geen enkel proleem.

mvg

Niet helemaal waar wat je zegt, het werkt wel, maar met twee identieke modules werkt het geheugen op dual channel. Dan vliegt-ie dus......