G5, maar welke?

Wil mijn G4 1.25 DP vervangen en denk aan een G5 1.8 (enkel processor). Kan nog net. Als ik de G5 1.8 samenstel naar mijn wens dan zit ik dicht tegen een G5 2 met DP. Verschil in prijs is er altijd, hier laat ik wat achterewege en daar doe ik er wat bij. Maar nu t.o.v G4 1.25 DP, wat zal een betere keuze zijn ?

vrgr.

Vraag je nu aan ons wat je zou moeten kiezen: een BMW 316 of een BMW 330ix?

Waarom zou je de dual G4 van je willen vervangen met een G5 single 1.8 ??? Ik denk dat de snelheids winst minimaal is... of voor het geld dat er bij moet niet rendabel is.

Zou je niet of over gaan naar minimaal 2X 2.3GHz, Vergeet niet dat als je over stapt op een single 1.8, je met geheugen weer ‘terug’ gaat naar 256 MB.

Eén belangrijke vraag, wat doe je met je mac waardoor g4 1.25 DP niet voldoende zou zijn…

Ik gok dat het performance verschil tussen een die dual G4 en de single G5 niet bijzonder groot zal zijn. Ik zou lekker voor de dual 2Ghz gaan als ik jou was.

Kijk de benchmark sites er anders eens even op na!?

Geen Single 1,8 GHz nemen, dan koop je beter een iMac. Ik zou eerst eens vergelijken met Xbench, was juist een topic over. Zet al je programma's af en draai Xbench, dan zie je of het kopen van een nieuwe Mac zinvol is.

Ik denk ook dat een 1,8 single G5 nauwelijks of geen verbetering biedt tov wat je nu hebt. Ik vindt dat als je een nieuwe computer koopt je er wel flink op vooruit moet gaan. Je kan nu een dual 2.0 kopen, je kan ook nog even doorsparen voor iets wat substantieel sneller is.

Vergelijk de specifiactie's van de iMac maar eens met de 1.8 Ghz PowerMac G5 en zie wat het voordeligste is!

Dank voor jullie reacties. Wel een korte toeligting, heb de G4 al verkocht aan iemand die naar de Hogeschool van Utrecht gaat en 1-aug. a.s lever ik deze af. Vandaar dat ik mijn vraag gesteld heb. Wel heb ik besloten om de G5 2x2Ghz. aan te schaffen. Voor mijn werk ruim voldoende, denk ik, t.o. de G4.

vrgr.

p.s.
“grijsraggers”; dan ga ik echt voor een Mercedes