G5 met opstart probleem

Hoi, ik ben een beginner wat Apple betreft dus ik kom niet uit het volgende probleem:

Ik heb mijn G5 in de vooravond uitgezet en wil vervolgens later op de avond deze weer aanzetten.
De machine start ogenschijnlijk normaal op, maar blijft hangen bij het window met de tekst “Inlogvenster wordt gestart”. De voortgangsbalk in dan al voor ongeveer 99% gevuld. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
mvg
Marcel
:sealed:

Oh ow..

K heb een keer hetzelfde gehad.
Toevallig een update geinstalleerd van OS X?
Dan wel een niet offcieel uitgekomen?

Had t namelijk een keer na een pre-release van 10.3.3…
Was niks aan te doen, moest 10.3 opnieuw installeren…

Hoop voor je dat jij het nog wel op kan lossen… Probeer eens met de opstart CD de disk te controleren en permissies te repareren.

Succes!

[quote:cf5319ac16="maceddy"]Probeer eens met de opstart CD de disk te controleren en permissies te repareren.

Succes![/quote:cf5319ac16]

Zou dit NIET vanaf CD doen, omdat dit altijd ‘oudere’ versie bevat dan de versie die in je
hulpprogramma-mapje aantref!

ja hoor gewoon opstarten vanaf de cd. Of opstarten in single usermode en een prebinding uitvoeren.

De diskutility op de cd en op je systeem is nix anders, sorry maceddy

greetzz

Opstarten vanaf de herstel cd; mac os x opnieuw instaalleren, maar let op: Bij installatie-opties even aangeven: Archiveer en installeer& Gebruikers en netwerkinstellingen behouden. Dan wordt het systeem schoon geinstalleerd met behoud van je eigen map en dus je eigen bestanden! Duurt ongeveer 5 min. Dan kun je weer aan het werk. En dan eerst maar eens schijfhulpprogramma gebruiken om de rechten goed te zetten... :)