G5 nu goed?

Ik lees links en rechts dat de G5's niet goed werken,na een tijdje produceren ze lawaai,koeling,er komen weer nieuwe chips uit enz.De dual 2.0 Mhz zouden problemen leveren,enfin,er moet wel iets van aan zijn.En er zouden weer nieuwe cinema HD displays komen.Of weer wachten op de G5 imac,maar wanneer komt die uit?Ik kan niet beslissen met die problemen!

Ik heb sinds januari een dual 1.8 G5 en geen enkel probleem! Die aanloopproblemen heb je altijd wel hier en daar maar dat betekent nog niet dat alle G5's niet goed zijn.

2x2 vanaf het begin en nooit problemen gehad!

hier hetzelfde: dual 2 Ghz (tot nu toe) geen enkel probleem!!! (houden zo) :lol:

Sinds augustus 2003 enkel 1.6, geen problemen, behalve de Cold-boot problemen, maar dat had meer te maken met de Radeon 9600 die niet goed was... Na vervanging van de kaart geen problemen meer... En hij is zooooo snel... Zelfs sneller dan een Dual 2.5... :D Of toch niet?! :?

hey,

heb een studio met 12 van die schatjes (dual 1,8 en 1 dual 2), geen enkel probleem.
De dual 2 heeft wel eens wat kuren, maar niet desastreus.

Toen ik mijn Cube kocht waren er legio problemen, mmet die van mij was nix mis mee,
Maandagochtend modellen bestaan in elk product.
Al ga ik niet ontkennen dat de revisie 2 van Apple wel vaak (niet altijd dus) iets beter is dan de eerste

greetzz

OT vraagje :: Zit er veel verschil in de hoeveelheid lawaai tussen je Cube en de G5. Ik heb nu een Cube maar wil snel een dual 2.5 bestellen. Ben alleen zo bang dat dat ding een t***g herrie maakt :(

[quote:8203afd588="sinew"]Ik lees links en rechts dat de G5's niet goed werken,na een tijdje produceren ze lawaai,koeling,er komen weer nieuwe chips uit enz.De dual 2.0 Mhz zouden problemen leveren,enfin,er moet wel iets van aan zijn.En er zouden weer nieuwe cinema HD displays komen.Of weer wachten op de G5 imac,maar wanneer komt die uit?Ik kan niet beslissen met die problemen![/quote:8203afd588]

De nieuwe G5’s hebben een iets andere airflow. En over het algemeen heeft de 2de Rev bij apple altijd minder fouten dan de eerste. Enja, er zijn altijd probleempjes (bij de eerste rev G5’s waren ze vaak te wijten aan videokaarten) maar ik denk dat die er bij elke computer zijn. Persoonlijk zou ik voor de nieuwe G5 gaan (doe ik ook :P).

hey macsterdam,

Als ik mijn cube en me G5 op me werk vergelijk maakt mijn cube meer herrie.
Maar dat komt door de additionele fans enzow, hehehe

Ze hebben dat watercoolingsysteem niet voor niets gemaakt, stilte.
Dus dat zit wel goed denk ik.

greetzz

[quote:3f8050c790="sinew"]Ik lees links en rechts dat de G5's niet goed werken,na een tijdje produceren ze lawaai,koeling,er komen weer nieuwe chips uit enz.De dual 2.0 Mhz zouden problemen leveren,enfin,er moet wel iets van aan zijn.[/quote:3f8050c790]

Nou, mijn Dual 1.8 G5 staat er al sinds eind november 2003, en ik heb nog NERGENS last van gehad. Ik ben nog steeds zeer tevreden met em…

henk

Ik heb van iemand die bij een apple-herstel centre werkt dat er erg veel g5's binnenkomen met defecte moederborden en andere hardwareproblemen. Volgens deze persoon ""De g5 is nog niet goed doorontwikkeld". Als je beweert dat de g5 dus nog niet goed genoeg is klopt dat.

[quote:4153ee5095="ateazz"]Als ik mijn cube en me G5 op me werk vergelijk maakt mijn cube meer herrie. Maar dat komt door de additionele fans enzow, hehehe[/quote:4153ee5095]

Ik heb zelf een Cube 1.2 GHz met Gigadesign fan. Niet helemaal stil zoals voorheen maar wel ok. Ik kan me toch niet voorstellen dan een dual G5 stiller is dan dat, of wel?? Ben erg benieuwd naar je reactie. En wat die liquid cooling 2.5 betreft, kan nog niet inschatten of dat extra stil is - eerst horen, dan geloven :smiley:

hey,

Die G5 is echt wel stiller, en over de liquid gekoelde nog maar niet te spreken.
Ik sta op het punt er een radeon 9000 in te bouwen, ben nog aan het twijfelen over een xtra fan.
De fan van de huisige radeon is een beetje op, daarom zal ie meer lawaai maken, denk ik.

Ik geloof zeker dat de jouw upgrade kaart stiller is, gigadesign staat er om bekend, ik heb een sonnet.

greetzz

[quote:760ef088f2="Elger"]Ik heb van iemand die bij een apple-herstel centre werkt dat er erg veel g5's binnenkomen met defecte moederborden en andere hardwareproblemen. Volgens deze persoon ""De g5 is nog niet goed doorontwikkeld". Als je beweert dat de g5 dus nog niet goed genoeg is klopt dat.[/quote:760ef088f2]

Maar wat zijn “veel G5’s”? Als het “niet goed doorontwikkeld” is, waarom zijn er dan duizenden tevreden gebruikers?

Bij elk model Mac zie je een hoop problemen en ellende staan in alle forums wereldwijd. Dat is ook logisch want als iemand een goed werkend apparaat heeft gaat ie daar geen bericht over posten.

[quote:5ce496e31f="colpolyp"][quote:5ce496e31f="Elger"]Ik heb van iemand die bij een apple-herstel centre werkt dat er erg veel g5's binnenkomen met defecte moederborden en andere hardwareproblemen. Volgens deze persoon ""De g5 is nog niet goed doorontwikkeld". Als je beweert dat de g5 dus nog niet goed genoeg is klopt dat.[/quote:5ce496e31f]

Maar wat zijn “veel G5’s”? Als het “niet goed doorontwikkeld” is, waarom zijn er dan duizenden tevreden gebruikers?

Bij elk model Mac zie je een hoop problemen en ellende staan in alle forums wereldwijd. Dat is ook logisch want als iemand een goed werkend apparaat heeft gaat ie daar geen bericht over posten.[/quote:5ce496e31f]

Helaas is mn verhaal niet concreet, maar het leeuwendeel van de reparaties waren imacs en g5’s. De fouten in de g5 liggen bij de hardware. Ookal is het nog zo goed getest, er komen altijd wel wat slechte appels van de band. Hierbij was de verhouding nog net wat hoger dan de andere computers naar ik begrepen had.

Als ik zelf een g5 zou moeten kopen zou ik het doen, maar dan hou ik geen geld over voor reparaties.

Ik heb net proberen te bellen om het verhaal nog wat concreter te krijgen, maar helaas :slight_smile:

In april (dacht ik) 6 G5's DP 1.8 binnengekomen. 5 Draaien vanaf het begin perfect, 1 had direct kuren. Moederboard is vervangen, nu geen enkel probleem meer mee.