G5 of G4?

ok hier is een dilemma...

G5 1.6 Ghz: inclusief BTW: 2260 euro
G4 1.25 Ghz: incl. BTW: 2245 euro

Enkele voordelen van de G4 t.o.v. de G5.

In G5 80 Gb HD
In G4 160 Gb HD

In G5 GeForce FX 5200 Ultra 64 MB
In G4 GeForce 4 Ti 128 MB

In G5 256 MB RAM
In G4 512 MB RAM

Ga de machine gebruiken voor een beetje spelletjes spelen, surfen, studie, “experimenteren met software”, enz. Ben geen designer of zo, dus geen superzware grafische dingen (maar wil wel zware spelletjes spelen).

Wie zou wat doen? Let op: Het gaat hier dus alleen om deze twee computers en het gaat er niet om van: “Ik zou nog even 30000 euro bijsparen want dan kun je écht iets cools kopen”…

PS: Wat bijvoorbeeld wel kan is de G4 aanpassenmaar dat hij wel op dezelfde prijs blijft. Bijvoorbeeld:
2x 1.25 Ghz G4
80 Gb HD
256 MB RAM
GeForce4 Ti 128 MB

Ga voor de G5. Het enige dilemma waarmee je zit zijn bij onderdelen die makkelijk uit te breiden zijn.

Geheugen kost tegenwoordig niks meer en een hardeschijfje ook niet. Alleen inderdaad, videokaart. Ik zou denk ik anders toch de ATI 128MB voor ietjes meer erin proppen.

De G5 zal langer mee gaan.

Maar heb je het dan over Radeon 9600 Pro met 64 MB ipv de standaard? Dat zou kunnen want dat is maar 50 euro extra. Maar die Radeon 9800 met 128 MB is toch weer 400 euro extra en dat heb ik écht niet!

Is er trouwens een groot verschil tussen de Radeon 9600 64 MB en de GeForce FX5200 64 MB? Is de ene echt beter dan de andere ofzo?

Tja, ik zou ook voor de G5 gaan. Hij gaat langer mee zoals Adriaan al zegt. Spellen worden zwaarder en dan zal de G5 het langer bij kunnen benen, bovendien kun je later altijd nog je harde schijf vervangen voor een grotere of er een bijplanten en RAM is inderdaad op dit moment erg goedkoop. Grotere Videokaart kan natuurlijk nooit kwaad, maar kan ook altijd later nog... :roll: Succes

(hoe kun je van iets dromen waar je niet van kunt slapen…) en welterusten! :wink: Komt zeker door die G5… 8)

bedankt voor de replies!

[quote:70b9d655fd](hoe kun je van iets dromen waar je niet van kunt slapen…) en welterusten! Komt zeker door die G5… [/quote:70b9d655fd]

precies! :smiley:
nog maar anderhalve maand wachten en dan staat ie op mijn bureau :D:D:D

De G5! Zoals de andere al zeiden is de beste keuze! Alleen waarom wacht je niet een klein maandje meer?! Dan kan je meer geheugen kopen (of wat je ook extra wilt hebben)

Dennis

[size=24:cbb87a0204]G5!!![/size:cbb87a0204] :x :x :x :| :) :D natuurlijk... :wink:

[url=http://www.apple.com/hardware/ads/g5/]fasten your seatbelts[/url]

Dilemma ja.. 8) Maar waar ik ook benieuwd naar ben: hoe staat het met het lawaai van de een (G4) en de ander (G5). Volgens de Applesite maakt de G5 (de single of de dual???) 3x minder lawaai dan de G4 (welke??):o

En hoeveel lawaai maken ze dan? Dat vind ik belangrijker dan het gewicht, wat ik maar eenmalig dien te hanteren. (Bons! die staat op het bureau!)

Heeft iemand de G5 al gehoord? En hoe zit dat met de G4?

Is de G4 al eens onder handen genomen na het gedoe met de WT’s?

Puh!!..

Aan de andere kant: ik zou als ik kon kiezen toch voor de G5 gaan :wink:

Dick

bedankt iedereen voor de tips!

Ik denk dat ik toch maar voor de G5 ga! Nu nog even een maandje wachten, maar als het dan zo ver is… 8) :smiley: :stuck_out_tongue: :o