[G5] Probleem met Firewire en iPod

Als ik op mijn G5 de achterste firewire400 gebruik om de iPod op te hangen gaat het hele systeem raar doen. iTunes wil niet synchroniseren, het duurt echt minuten voor er 1 nummer gecopieerd is, de iPod zelf maakt vreemde geluiden enzomeer.

Als ik op die poort nu mijn iSight aankoppel gaat alles normaal.

Plug ik mijn iPod in op de voorste FW400 poort loopt ie ook als een tierelier.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ?
Ik kan dit moeilijk als een defect gaan rapporteren aangezien de iSight het wel zonder morren doet.

Heeft de ipod de laatste firmware ? Is je mac up to date. Doe eens een hardware test.

[quote:0567e5cb4f="konijn"]Heeft de ipod de laatste firmware ? Is je mac up to date. Doe eens een hardware test.[/quote:0567e5cb4f]

iPod is zelfs binnen geweest voor repair. Ik dacht dat daar het probleem zich voordeed.
Mac is up to date qua soft als firmware.
Hardware test geeft geen problemen.

Probeer de iPod eens aan te sluiten met een andere firewire kabel. Zelf had ik het probleem dat mijn DV camera met de ene kable niet wou mounten en met een andere wel.

[quote:688f2cfa23="Richèle"]Probeer de iPod eens aan te sluiten met een andere firewire kabel. Zelf had ik het probleem dat mijn DV camera met de ene kable niet wou mounten en met een andere wel.[/quote:688f2cfa23]

Ook dat mocht niet baten.

Ik heb even contact gehad met de helpdesk van Apple en daar vertelden ze dat ze weet hadden van problemen met de achterste firewire poorten. De engineers zouden aan een oplossing werken maar die was er nog nog niet op dit moment.

To be continued.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Echter, ik werk op een G4 iMac maar ook hier is het verwisselen van de firewire poorten met de aansluiting naar mijn iPod mini de oplossing (of het manco).

Eerder heb ik dit probleem overkomen door de USB bekabeling te gebruiken in plaats van de Firewire. De overdracht gaat dan uiteraard een stuk trager. Ik heb nu mijn iSight camera aansluiting omgewisseld en nu ‘loopt het inderdaad als een trein’!
Ik ben dus wel blij met je reactie dot.K, alhoewel ik je helaas geen oplossing kan melden voor dit probleem.