G5 Ram..?

Hallo,

wat precies wordt vertaan onder ‘generic’ ram? En wat is het alternatief?
Weet iemand welk ram wordt aanbevolen voor gebruik in een 2x2 G5?
En hoe kom ik erachter welk ‘soort’ ram in mijn G5 zit?

Thanx,
O.

Vaak zit er Samsung Ram in je Mac geloof ik....

Wat generic betekend weet ik niet precies, ikzelf heb indertijd mijn Ram gewoon bij Mail-a-Mac besteld… de Duals moeten in ieder geval 400 Mhz modules hebben, de zogenaamde DDR400 oftewel PC3200 modules.

Ga maar eens naar http://www.mailamac.nl/shop/index.php

Daar zie je linksonderin een zoekvenstertje, tik daar maar eens [i:f9b4977a82]DDR400[/i:f9b4977a82] in, dat zijn de modules voor jouw G5.

[quote:1f803a269a="Olav Basoski"]Hallo,

wat precies wordt vertaan onder ‘generic’ ram? En wat is het alternatief?
Weet iemand welk ram wordt aanbevolen voor gebruik in een 2x2 G5?
En hoe kom ik erachter welk ‘soort’ ram in mijn G5 zit?

Thanx,
O.[/quote:1f803a269a]

Stap binnen in een computerwinkel en koop 2 identieke latjes van voorbeeld 512MB DDR400 = 1GB DDR400 in totaal. Best koop je RAM van een gekend merk. Apacer is een deftig merk maar je hebt er zeker nog meer!

Dank je wel allemaal. Is het mogelijk om te testen of je het ram in de G5 'in orde' is? Dus niet defect? Bedankt, O.

Op de restore DVD staat ook de hardware test, bij de uitgebreide test neemt deze ook het Ram mee geloof ik.... Aparte programma's zullen er ook wel zijn denk ik, maar ik heb nog nooit naar zoiets gezocht.

Volgens mij betekend 'generic' iets in de trand van, universeel.

Vroeger in mijn pc tijd maakte je vaak gebruik van generieke drivers. De standaard ‘universele’ drivers die met het os meekomen, om allerlei hardware aan de praat te krijgen. In principe had je dan de originele drivers niet nodig.

In principe zijn alle merken ram latjes compatible als je maar het goede type hebt.
Dus misschien word er zo iets bedoeld.

Maar naar het schijnt is de g5 wel een pietje precies :wink:

Zowiezo kan een merk kopen nooit kwaad, scheelt meestal niet zo heel veel qua geld, maar werkt vaak beter.

Groetjes ,

Ray

Goed ervaring met kwaliteit en prijs van RamDirect:

http://www.ramdirect.com/vcom/index.php?cPath=1_6_14

Bij geheugen staat generic vaak voor merkloos. Goedkoop maar minder betrowbaar. Kan je best kopen, maar je hebt een goede kans dat je een latje om moet ruilen wegens fouten. Een echt merk geeft betere resultaten.

Dictionary.com geeft 8 uitleggen van [i:6b755bdaa3]generic[/i:6b755bdaa3], de eerste is de volgende:

[quote:6b755bdaa3=“Dictionary.com”][b]8 entries found for generic.

ge·ner·ic [/b[ P Pronunciation Key (j-nrk)
adj.
Relating to or descriptive of an entire group or class; general. See Synonyms at general.
Biology. Of or relating to a genus.
Not having a brand name: generic soap.
Of or being a drug sold under or identified by its official nonproprietary or chemical name.

Grammar. Specifying neither masculine nor feminine gender: generic nouns like waitperson and executive.

n.
A product or substance sold under or identified by a generic name.
A wine that is a blend of several grape varieties and does not carry the name of any specific grape.

[From Latin genus, gener-, kind. See gen- in Indo-European Roots.[/quote:6b755bdaa3]
Kijk anders op http://dictionary.reference.com/search?q=generic