G5 roof met HD erin

Zou je een interne HD kunnen plaatsen op een G5 en dan[url=http://www.voorjegemac.nl/artikelen/g5/g5roof.php/] deze[/url] G5 roof erop doen? zou dat kunnen? geen hitte problemen ofzo? (het kabeltje valt wel om te leiden..)

Dus je bedoelt een harde schijf BOVENOP je G5 zetten en dan zo'n roof er op zodat je hem niet ziet?

[quote:35ab0d18d1="colpolyp"]Dus je bedoelt een harde schijf BOVENOP je G5 zetten en dan zo'n roof er op zodat je hem niet ziet?[/quote:35ab0d18d1]

Jup… gek idee he… Het wordt dan waarschijnlijk een hardeschijfje van 40 GB ofzo op 7200 rpm… zou zoiets kunnen?

(Je hoeft niet te citeren hoor, mijn bericht staat boven die van jou.)

Ik weet niet of zo’n roof hol van binnen is. Anders past er best een harde schijf in. Zo’n roof is ook allemaal gaatjes dus over warmte zou ik me geen zorgen maken. Je moet wel gaten boren voor de kabels, wat me wat eng lijkt in zo’n mooie G5.

Volgens mij is het hol van binnen.. en je hoeft niet een gat te boren.. je kan het in principe wel door de gaatjes van de G5 voorkant doen.. lijkt mij.. of door de klep ofzo.. ik ga er sowieso niet doorheenboren..

Volgens mij heeft die "roof" dezelfde gaten in het materiaal als de voorkant van de G5, dus als je dat geen bezwaar vind....

Maar waarom niet gewoon een extra schijf intern ?

duurder, minder snel.. :roll:

owja, btw… deze HD wordt dan voor Mac Os X

Krijg geen plaatjes te zien op die site :cry:

[quote:73b4d2097c="maceddy"]Krijg geen plaatjes te zien op die site :cry:[/quote:73b4d2097c]

[img:73b4d2097c]http://www.voorjegemac.nl/images/g5roof.jpg[/img:73b4d2097c]

[quote:1e727ac146="maceddy"]Krijg geen plaatjes te zien op die site :cry:[/quote:1e727ac146]

Ik ook niet, even bij voorjegemac.nl beginnen dan lukt het wel.

[img:fa35351150]http://www.voorjegemac.nl/images/g5skateboard1.jpg[/img:fa35351150]

deze hoop ik er nog onder te kopen dan :slight_smile:

[img:fa35351150]http://www.voorjegemac.nl/images/g5skateboard2.jpg[/img:fa35351150]

Roof... roof... rooftocht, geroofd, roven. Ik dacht dat je nieuwe G5 met harde schijf gejat was! Je bedoelt in normaal Nederlands dus een dak, bovenkant, top of iets dergelijks. :roll:

[quote:452615bf2e="Doede"]Roof... roof... rooftocht, geroofd, roven. Ik dacht dat je nieuwe G5 met harde schijf gejat was! Je bedoelt in normaal Nederlands dus een dak, bovenkant, top of iets dergelijks. :roll:[/quote:452615bf2e]

ja, dat dacht ik ook!!! :@

en wat is dat laatste aan de onderkant!?

edit:
link: http://www.voorjegemac.nl/artikelen/g5/g5roof.php

hij doet het boven niet, omdat er nog een slash achter .php staat…

[quote:5c63fbfc21="Strifer"][quote:5c63fbfc21="Doede"]Roof... roof... rooftocht, geroofd, roven. Ik dacht dat je nieuwe G5 met harde schijf gejat was! Je bedoelt in normaal Nederlands dus een dak, bovenkant, top of iets dergelijks. :roll:[/quote:5c63fbfc21]

ja, dat dacht ik ook!!! :@

en wat is dat laatste aan de onderkant!?[/quote:5c63fbfc21]

whoops… sorry voor de misleidende titel… maar dat aan de onderkant is om het te rollen… en waar het op kan staan… op zich wel handig… :slight_smile:

[quote:925516bf31="addyboy"]duurder, minder snel.. :roll:

owja, btw… deze HD wordt dan voor Mac Os X[/quote:925516bf31]

heh minder snel? lijkt me niet… of je em er nu in hangt of erop monteerd.
minder duur? en zo’n dakje kost niets?

[quote:28dff96381="addyboy"]duurder, minder snel.. :roll:

owja, btw… deze HD wordt dan voor Mac Os X[/quote:28dff96381]
Deze vat ik even niet… waarom zou een extra HD intern
langzamer zijn dan eentje die je er los bovenop legt…?

:?

[quote:37e775ebcb="sigterm"][quote:37e775ebcb="addyboy"]duurder, minder snel.. :roll:

owja, btw… deze HD wordt dan voor Mac Os X[/quote:37e775ebcb]

heh minder snel? lijkt me niet… of je em er nu in hangt of erop monteerd.
minder duur? en zo’n dakje kost niets?[/quote:37e775ebcb]

tja… kweenie… ik vond dit wel een grappige oplossing… Ik zie nog wel, tijdelijk laat ik de 160 GB HD erin en koop er een kleine bij voor het systeem

Wow, door zo'n 'roof' wordt zo'n G5 wel gaver vinnik :D

Ziet er strak uit :slight_smile:

[quote:d1a7feff56="maceddy"]Wow, door zo'n 'roof' wordt zo'n G5 wel gaver vinnik :D

Ziet er strak uit :)[/quote:d1a7feff56]

ja he… daarom ook de nutteloze oplossing:P…

[quote:1b891f72af="unSOUND"][quote:1b891f72af="addyboy"]duurder, minder snel.. :roll:

owja, btw… deze HD wordt dan voor Mac Os X[/quote:1b891f72af]
Deze vat ik even niet… waarom zou een extra HD intern
langzamer zijn dan eentje die je er los bovenop legt…?

:?[/quote:1b891f72af]

ow je bedoelt dat je een losse HD die intern is bedoelt erop legt… ik bedoel gewoon dat ik geen firewire HD wil… maar een IDE… daarom al het gedoe… En owja… ik gebruik een aparte HD voor het systeem zodat die dan alleen voor het systeem de ‘leeskop’ gebruikt, en de andere voor programma’s… werkt een stuk sneller heb ik vernomen… Zijn hier mensen die dit aanraden… kleine snelle HD voor het systeempje (7200 rpm… of zelfs een Raptor 10.000 rpm :P… wat wel wat overdreven is maja)