G5 roof met HD erin

75 euro voor een plaatje aluminium met wat gaatjes...tssss

[quote:9fd0345bcf="addyboy"]duurder, minder snel.. :roll:

owja, btw… deze HD wordt dan voor Mac Os X[/quote:9fd0345bcf]

uhmmmm…een nieuwe sata hd kost pakweg per Gb 1 euro en in duitsland misschien weer ietsje goedkoper dus waarom die 40 Gb??? enne…is het wel een SATA die van 40 Gb of hoe wilde je die dan gaan aansluiten??? USB? Firewire?? heb je ook weer een kastje of interface voor nodig dus kom je denkelijk duurder uit dan dat je intern er een nieuwe SATA bijzet…

Krijg je soms Peter Koelewijn erbij?

hey,

addyboy, alleen de “leeskop” gebruiken voor je systeem is natuurlijk onzin he.
En ik neem aan dat jeje programma’s ook op je ssyteemschijf zet, mag ik hopen
Anders zullen we je hier nog vaak horen met problemen
je kan je roof toch kopen, en je HD gewoon in g5 bouwen, nog makkelijker

greetzz

[quote:0ef7c65cdc="Boskabouter"][quote:0ef7c65cdc="addyboy"]duurder, minder snel.. :roll:

owja, btw… deze HD wordt dan voor Mac Os X[/quote:0ef7c65cdc]

uhmmmm…een nieuwe sata hd kost pakweg per Gb 1 euro en in duitsland misschien weer ietsje goedkoper dus waarom die 40 Gb??? enne…is het wel een SATA die van 40 Gb of hoe wilde je die dan gaan aansluiten??? USB? Firewire?? heb je ook weer een kastje of interface voor nodig dus kom je denkelijk duurder uit dan dat je intern er een nieuwe SATA bijzet…[/quote:0ef7c65cdc]

Gewoon op de daarvoor bestemde aansluitingen… daar heb je splitters voor (die zijn maar iets van 5 euro ofzo)… en uhm laat ik eens kijken: dan neem ik deze harde schijf: Maxtor 80GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA) (68 euro)… Plus nog 75 euro… dan heb ik uhm, 75+5+68=148 euro uitbesteed. En tijdelijk blijft die Maxtor 80GB dan nog wel intern… maar als ik pas een nieuwe HD nodig heb doe ik hem op die roof… Want er zit dan ook nog een 160 GB Hard Disk…

[quote:e195e966a0="ateazz"]hey,

addyboy, alleen de “leeskop” gebruiken voor je systeem is natuurlijk onzin he.
En ik neem aan dat jeje programma’s ook op je ssyteemschijf zet, mag ik hopen
Anders zullen we je hier nog vaak horen met problemen
je kan je roof toch kopen, en je HD gewoon in g5 bouwen, nog makkelijker
greetzz[/quote:e195e966a0]

Ik weet niet hoe die precies heet… maar als je je systeem, en programma’s als Photoshop enzo splitst, dan heb je de ene HD die dan alleen schrijft en leest voor het systeem, zodat je die andere kan gebruiken voor je programma’s, mp3’s enzovoort… het scheelt echt heb ik gehoord… Of zit ik er nu helemaal naast… Dit is toch ook het principe als je een RAID wil gebruiken om sneller te zijn?

ga nou niet system en applicaties uit elkaar halen. Laat daat lekker bij elkaar staan, is al heel vaak gemeld hier op het forum. dat je een scratch disk maakt voor je PS is tot daar aan toe, vraag is of het nu nog echt helpt. Al je bestyanden oip een ander HD jua dat is een goed idee. Maar laat je geinstalleerde systeem incl. apps staan waar het staat.

Ik denk dat je nu moeilijker aan het denken dan het in werklijkheid is, pb me anders ff.

suc6

[quote:402539ff9a="ateazz"]ga nou niet system en applicaties uit elkaar halen. Laat daat lekker bij elkaar staan, is al heel vaak gemeld hier op het forum. dat je een scratch disk maakt voor je PS is tot daar aan toe, vraag is of het nu nog echt helpt. Al je bestyanden oip een ander HD jua dat is een goed idee. Maar laat je geinstalleerde systeem incl. apps staan waar het staat.

Ik denk dat je nu moeilijker aan het denken dan het in werklijkheid is, pb me anders ff.

suc6[/quote:402539ff9a]

Dus… een HD voor alle applicaties… zodat de preferences allemaal op de zelfde HD blijven, en een HD voor bestanden? Is dat de snelste opstelling?
Dus de standaard 160 GB maar gebruiken voor systeem + applicaties, en daarna nog een 200 GB ofzo bij kopen voor documenten en dergelijken…?

precies,

goed gesnapt.

Dit is de meest simple, goedkope, snelste oplossing, behalve raid voor je bestanden dan.

suc6

[quote:985739b930="ateazz"]precies,

goed gesnapt.

Dit is de meest simple, goedkope, snelste oplossing, behalve raid voor je bestanden dan.
suc6[/quote:985739b930]

Okido… dan wordt dit de opstelling… ik ga de G5 zelf kopen over ong. 2 weken… en daarna hopen dat ze binnen 3 weken bij mahouse aankomen… (ik ga trouwens denk ik wel even wachten met het kopen van een 200 GB harde schijf… eerst wil ik minimaal 1 GB geheugen erbij kopen)

die gig erbij zalie fijntjes vinden :P lekkerder als 200gig aan buikruimkte bijplakken hehehe

greetzz

[quote:3c062ee165="ateazz"]die gig erbij zalie fijntjes vinden :P lekkerder als 200gig aan buikruimkte bijplakken hehehe

greetzz[/quote:3c062ee165]

Ja joh… hmm… stel je eens voor dat je Een G5 met 4 Gb aan werkgeheugen hebt… (meer is echt overkill :P)… Dat zou nou echt snel zijn (wel een Dual Proc. he :))… Naja, ik hou het op 1.5 GB dat is ook relaxed veel :slight_smile:

hmmm die 1,5 gig zal niet 1, 2 3 vol te krijgen zijn. Als je vet video (media 100) of 3D (maya) doet dan heb je zelfs aan die 4 nog niet genoeg. Je mag wel trots zijn met 1,5 gig.

greetzz

[quote:f387b7f796="ateazz"]hmmm die 1,5 gig zal niet 1, 2 3 vol te krijgen zijn. Als je vet video (media 100) of 3D (maya) doet dan heb je zelfs aan die 4 nog niet genoeg. Je mag wel trots zijn met 1,5 gig.

greetzz[/quote:f387b7f796]

Maar ik ben een beetje een rommelvos :P… ik laat dan heel veel programma’s tegelijkertijd aan staan, dan laat ik photoshop bijv. standaard aan staan ofzo… en dan ga ik een spelletje spelen. Iig. Ik koop dus gewoon een 2 x 512 bij de 2 x 256 die erin zit… en zo kom ik op de 1.5. Daarna ga ik een tv kaart kopen, en als ik dat heb gedaan, koop ik nog een 200 GB HD bij… en daarna zie ik wel even verder :slight_smile: (owja… dit betekent natuurlijk wel HEEL veel werken in de vakantie… 3 weken, non stop in de AH en daarna nog eens thuis… :roll:)

Maar welke wordt het nou Addyboy? De 1.8 of de 2? Ik heb zelf de 2x2 besteld en zo gauw ik terug en van vakantie staat hij voor me klaar.

[quote:ba66ce3907="Roggie"]Maar welke wordt het nou Addyboy? De 1.8 of de 2? Ik heb zelf de 2x2 besteld en zo gauw ik terug en van vakantie staat hij voor me klaar.[/quote:ba66ce3907]

2 X 2 :)… Ik heb nl. genoeg geld daarvoor… :)… Ik bedoel, je krijgt toch wel aardig wat voor zo’n 600 euro extra, PCI-X ipv PCI… 512 ipv 256 (wat is 256 nou weer echt!), uitbreidbaar tot 8 GB, 2 x 200 mhz meer en 80 GB meer. Maar wat vinden jullie, zal ik de modem erin laten? Het scheelt 30 euro… ik gebruik hem nooit, maar weetje… het haalt wel de waarde wat omlaag als ik hem verkoop… klinkt weer zo gek… zonder modem, en voor de rest alles… Ik denk dat ik de modem er maar in laat… dat heb ik wel over voor 30 euro…

Owja… wat ga je nog bij die 2 x 2 bij bestellen? extra geheugen? verder nog wat? betere videokaart (ik ga zelf minimaal voor de 9600 XT)

Voor die 30 euro zou ik de modem erin laten. Ik gebruik hem ook nooit, maar die ene keer per jaar dat ik perse een foto de deur uit moet krijgen terwijl mijn ADSL eruit ligt kan het best van pas komen. En wat is nou 30 euro. Ik laat er inderdaad ook de 9600XT inzetten en een grotere HD (250)