G5, Toast, iDVD and vaker hangen?

Ik ben de afgelopen dagen wat DVDtjes aan het bewerken en branden geweest. Het viel me op dat de G5 (2x2Ghz) regelmatig blijft hangen. Adobe CS weigerde zelfs op te starten wanneer ik in Toast een DVD aan het branden was. Dit houdt dus i dat ik niet echt op de achtergron kan branden en door kan werken met bijv. Ill of PSD. Komt dit vaker voor bij de G5 gebruikers?

Ik ben benieuwd. Kan het een geugen probleem zijn (bepaalde modules?) Ik heb 2 GB aan RAM maar van verschillende makelarij.

Greetz,

Paul

Ik heb daar nou nooit last van... Zonder dollen, mijn Mac is nog nooit blijven hangen! Vaak hebben dit soort problemen te maken met het geheugen, maar dan wel verschillende snelheden.of inferieure merken! Of met een aantal vervelende fonts in Adobe!!!! Veelal wordt het advies gegeven zo min mogelijk fonts te installeren, je geheugenbankjes na te kijken op compatibiliteit en, wat rigoreuzer, een clean install uit te voeren...

Ik heb zelf een G5 1.8 DP met 1ghz intern geheugen en een 160gb HD.

Het is opletten met het mixen van verschillende types geheugen bij een G5. (van verschillende producenten, niet het aantal RAM) dat heb ik ook gelezen op forums niet alleen hier, maar ook bij ApplkeInsider en MacNN. Apple Hardware Test zal het probleem zelfs niet detecteren.