g5 vloeistofgekoeld?

Kan iemand mij vertellen wat hier de bedoeling van is geweest? Was dit een kansloos project of heeft de eigenaar er echt baat bij gehad deze g5 zo te (vul maar in.) [url=http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/computer_hardware/apple_macintosh/27693758.html%3Freturn%3DeJwdyuEKgyAUhuF7CepnptZqRox2I3FWgpGm6Bm1jd37dH%252FO97xwQFDxWUXVB0Hbi8ge3h5B9grRCUI26%252BReGvAbOg2Aodw1ma1xT5R%252BUuCXA7wk4JyWk4F53dEGRWbO6lKh0bdTD7RYwrAdOR9zfkcbl0boeEbOWCL7s07EyPfqEs%252F02XHOm1SvWE17vVZdLBvWmKxwA8367w%252FLVjwQ%26df%3D1]"Moederbord vernietigd" staat er op Marktplaats bij.....[/url] Is deze processor dan echt zoveel beter dat je je g5 er voor opofferd?

[img:92cec25246]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12682[/img:92cec25246]

[b:92cec25246]Moderatie FreekMac: link aangepast en ingekort. Het forum past weer op 't beeldscherm 8) [/b:92cec25246]

Apple heeft er ooit gemaakt met vloeistofkoeling, dat waren dan wel alleen de topmodellen.

Kan die link niet wat kleiner?

Dat is bij een topmodel een tijdje standaard geweest. Dus geen moddingproject a-la-PC.

Is deze processor in elke g5 te plaatsen, of is daar een speciaal moederbord voor nodig?

Wat kost een 2e hands moederboard?

@ macdaddy, een url maak je zo:

[code:1:3f6f40d556][url=http://store.apple.com/]Apple Store[/url][/code:1:3f6f40d556]

:wink:

Volgens mijn zijn de CPU's vast op het moederbord gesoldeerd.

[quote:d3dcc37d94="leovst"]Kan die link niet wat kleiner?[/quote:d3dcc37d94]Jawel hoor, kijk maar :satisfied:

[quote:307f22398f="vegeta"]Dat is bij een topmodel een tijdje standaard geweest.[/quote:307f22398f] Vziw is de Quad nog steeds vloeistof-gekoeld.

[quote:7bc038f83a="Esquare"][quote:7bc038f83a="vegeta"]Dat is bij een topmodel een tijdje standaard geweest.[/quote:7bc038f83a] Vziw is de Quad nog steeds vloeistof-gekoeld.[/quote:7bc038f83a]

jups… :slight_smile:

[quote:54c8a98149="vegeta"]Volgens mijn zijn de CPU's vast op het moederbord gesoldeerd.[/quote:54c8a98149] Dus hier kun je dan in feite niks mee? (srry FreekMac)

De CPU's zitten niet vast op het moederbord gesoldeerd, althans niet op mijn watergekoelde dual 2,5.

Ze zitten op een soort van dochterkaarten en in dat koelblok, maar als er iets kapot gaat, dan moeten ze meteen het ganse blok, inclusief cpu’s gaan vervangen.

Hoe het juist gaat in de Quad weet ik niet, maar het was in ieder geval zo voor de dual 2,5 en 2,7, vermoed dat het ongeveer hetzelfde zal zijn voor de Quad.

[quote:4173a8e8bf="macdaddy"][quote:4173a8e8bf="vegeta"]Volgens mijn zijn de CPU's vast op het moederbord gesoldeerd.[/quote:4173a8e8bf] Dus hier kun je dan in feite niks mee? (srry FreekMac)[/quote:4173a8e8bf]

De processoren in G3’s, G4’s & G5’s (towers) zijn nooit gesoldeerd, regelmatig vervangen wij ze dus zodoende weten we dat.

Beetje MLB kost tussen de 600 en 800 euro dus reken maar uit of het interessant is… Als een MLB uitbrand (ik kan het niet zien, link is dood) dan kun je op je vingers natellen dat er meer aan de hand is.
Wordt een uiterst risicovolle aankoop!

Ewout

er zit ook een stickertje in de case waar iets als dit op staat.

“If you see any liquids, turn of the computer remove powercord and call support”

vond ik wel beetje bijzonder toen ik dat las :?

Maar is het nou mogelijk om z'n watergekoelde dual 2.5 processor, evt in een andrere moederbord te drukken bijvoorbeeld in een G5 dual 2.0 van Juni 2004?

En wat is ongeveer een prijs dan voor z’n processor?

[quote:f1d9be535c="Ronnie Oktober"]er zit ook een stickertje in de case waar iets als dit op staat.

“If you see any liquids, turn of the computer remove powercord and call support”

vond ik wel beetje bijzonder toen ik dat las :?[/quote:f1d9be535c]

Staat er bij mij ook in.

Ik dacht dat alle G5’s vloeistofgekoeld (torens, niet de iMac) waren? Vandaar die vreselijk grote kasten en die koeling zal m.i. ook de hoge prijs verklaren. Ik verwacht dit jaar nog dat de G5 verdwijnt en wordt opgevolgd door een kleiner model met Intel processoren.

Ik zag trouwens een advertentie met Intel Core Duo in een windows pc. Die had veel meer standaard dan een iMac en kostte toch beduidend minder (899,–, weet het merk niet meer, sorry). Apple voert een vreemd beleid…

[quote:2d9dfe8a51="Richard Kruizinga"]Ik dacht dat alle G5's vloeistofgekoeld (torens, niet de iMac) waren? Vandaar die vreselijk grote kasten en die koeling zal m.i. ook de hoge prijs verklaren.[/quote:2d9dfe8a51] Nee, alleen de snelste (en heetste) modellen hebben vloeistofkoeling. Die grote kasten waren juist nodig voor de gecompliceerde luchtkoeling.

[quote:2d9dfe8a51]Ik verwacht dit jaar nog dat de G5 verdwijnt en wordt opgevolgd door een kleiner model met Intel processoren.[/quote:2d9dfe8a51]
Joh, echt? :innocent:

[quote:2d9dfe8a51]Ik zag trouwens een advertentie met Intel Core Duo in een windows pc. Die had veel meer standaard dan een iMac en kostte toch beduidend minder (899,–, weet het merk niet meer, sorry). Apple voert een vreemd beleid…[/quote:2d9dfe8a51]
En zag die pc er een beetje uit? Of ben je dat ook vergeten? Waarschijnlijk wel, want dat is nu precies waar je bij Apple extra voor betaalt: de vormgeving.

[quote:f1607e1f18="Esquare"] En zag die pc er een beetje uit? Of ben je dat ook vergeten? Waarschijnlijk wel, want dat is nu precies waar je bij Apple extra voor betaalt: de vormgeving.[/quote:f1607e1f18] Wat een flauwe kul! Je betaalt bij Apple voor de kleine oplage, niet voor design, tenzij het om bijzondere materialen gaat en dat is bij Apple niet zo. Het is geen B&O, waar een topontwerper verantwoordelijk is voor het design. Zo lust ik er nog wel een paar. Als OS-X het perfect zou doen op PC's, dan kopen alleen de freaks nog Apple-producten.

Veel pc’s zien is er prima uit, soms nog mooier dan macs, die zijn ook niet duurder vanwege het design. Kom nou zeg!

[quote:727274df49="Richard Kruizinga"]Je betaalt bij Apple voor de kleine oplage, niet voor design, tenzij het om bijzondere materialen gaat en dat is bij Apple niet zo.[/quote:727274df49] Kleine oplage? Ben je mal?! Per model worden er door Apple niet minder computers afgezet dan door een hele rits andere computermakers, die een stuk minder voor hun producten vragen. Design heeft bovendien weinig met de materiaalkeuze te maken.

[quote:ab402caf7f="Richard Kruizinga"]Veel pc's zien is er prima uit, soms nog mooier dan macs, die zijn ook niet duurder vanwege het design. [/quote:ab402caf7f] Wel als ze, zoals in het geval van de iMac (want daar hebben we het over), door de vormfactor gedwongen zijn om dure kleine componenten te gebruiken. Ik ken trouwens geen pc's die er verrassender uitzien dan de iMac-lijn. Maar ik laat me graag overtuigen.