G5 wil niet meer in sluimer

Mijn PowerMac G5 (2*2) wil niet meer in sluimer! Hij doet het wel eventjes, maar dan ontwaakt hij terug, na ongeveer 40 seconden. Blijven proberen heeft geen zin, ook met de aan/uit knop in sluimer zetten maakt geen verschil. O ja, ik draai Tiger 10.4.1, dus ook na de laatste update blijft hij het doen.

iemand een suggestie?

Kjartan

ontkoppel je externe aparatuur eens, inclusief toetsenbord en muis en zet em dan nog eens op sluimer. Bij mij was het mijn goedkope kutmuis van de aldi. Nu weer een echte logitech gehaald.

Zou me verwonderen moest het daaraan liggen, bij Panther had ik geen probleem hiermee en er zijn juist de zelfde aparaten aangesloten. Apple keyboard, Logitech muis, HP printer, externe LaCie HD. Het vreemde is dat hij eerst wel een sluimer gaat, maar dan terug vanzelf ontwaakt...

Wat Zout vermeld kan zeker een probleem zijn .. probeer dat eerst ,ook bluetooth apparaten kunnen de mac uit zijn slaap houden . Hier staat een iMacje dat ook niet meer in slaap wil sinds dat ik er een nieuwe (stillere) harde schijf heb in gezet . Ik heb geen idee maar de oplossing is dat het iMacje gewoon nooit meer uit gaat . dus beeldscherm in sluimerstand maar het macje blijft dus gewoon aan . Een beetje brute oplossing maar ik heb er helaas niks anders voor gevonden