G5 wilt persee een (Bluetooth) Muis bij opstart [OPGELOST]

Raar probleempje met mijn nieuwe G5 dual2. Ik heb er alleen het originele toetsenbord aanhangen met een wacom tablet. Geen muis, want die bij de tablet zit is prima, althans, als ik mijn pen niet bijna altijd zou gebruiken. Maar het vreemde is dus dat bij iedere opstart mijn G5 opzoek gaat naar een bluetoothmuis terwijl ik die uiteraard niet heb. Kan dit nu komen omdat ik er geen echte heuze muis aan heb hangen? Gaat ook niet meer, want die muis is in gebruik door mijn vriendin met d'r powerbook en ik heb geen vrije usb poorten meer!

Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom? Ergens prefs wegsmijten ofzoh?

Wat vaag dat ie zoekt naar een muis. Bij mij is het zo dat als je een muis in de usb steekt ziet ie em maar hij heeft er nog nooit naar gezocht. Mijn BT muis idemdito. die gaat aan en dan ziet ie em gaat ie uit dat zegt ie vriendelijk"connection lost" maar meer niet . Heel erg raar ben benieuwd wat de anderen hier van vinden / weten

Dat is normaal gedrag. Omdat jouw G5 Bluetooth ondersteund en geen muis ziet denk 'ie dat je misschien een BT muis hebt. En wil Mac OS X je helpen door alvast de assistent te starten. Koop anders de goedkoopste flutmuis die je kunt krijgen en prik die achter in de G5. Dan ben je er van af.

dat zou gemakkelijk gaan als ik nog een usb poort vrij zou hebben, maar dat is niet het geval, om er nu gelijk maar een usbhub erbij te moeten nemen, heb ik geen zin in, dit moet toch anders kunnen?!?

Ik zat toevallig net nog in het Bluetooth regelpaneel bij Systeemvoorkeuren. Daar kun je aanvinken of de Mac bij het opstarten moet de configuratie assistent moet starten als er geen invoer apparaten zijn gevonden. Die zal bij jou dan waarschijnlijk aan staan.

Geweldig!!!! Ben ik effe stom dat ik dat niet heb kunnen vinden... opzich wel logisch dat dat standaard aanstaat, achja, dankje!!!