G5

En, hoe vinden jullie de neiuwe G5? Raar hé, zo helemaal vierkant. Even wennen toch.

Geweldige specificaties dus gaan we ervan uit dat het een puike 'machine' is! Gaaf!

Maar… eh… de vormgeving is (nu overdrijf ik ff om m’n punt sterk te maken) ronduit afschuwelijk.

Zoals je zei: ‘Even wennen toch’
Misschien bedoel je: ‘ik werd er niet direct echt enthousiast van’…

Verschil van smaak misschien? :?

Precies, dat bedoelde ik. Alle nieuwe Macs waren tot nog toe gewoon waw ... Deze is, nou ja, geweldige specs idd maar ... ach, misschien vinden we hem na enige tijd ook wel waw.

Ik vindt hem wel apart, en eigenlijk, ja vindt ik hem wel mooi. Alleen die gaatjes aan de voorkant, daar gaat natuurlijk vanalles inzitten (stof) :lol:

Ik zou zeggen "Bekijk eerst het promofilpje ff. Daar zie in veel meer details hoe en wat.

Of kijk ff hieronder (das sneller dan de Quicktime film)
http://www.apple.com/powermac/gallery/hero.html

Quicktime VR:
http://www.apple.com/hardware/gallery/pmacg5_jun2003_480.html

Jammer van de scharnierdeur, trouwens. Die vond ik altijd heel erg handig in de G4. Maar COOL ontwerp. (zipdriveje o.i.d. wordt moeilijk intern in te zetten).

Hij valt me mee. In ieder geval niet zo lelijk als wat [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6069]hier[/url] te zien is. (Ik kan met Safari 1.0 alleen niet bij de eerste link van Lucas)

Bekijk ook ff de hele promofilm! Wicked!

Big Blue en Apple tesamen… Wie had dat ooit gedacht in 1984 :wink:

Uitbreiden intern wordt lastig…

Volgens mij zit de aantrekkingskracht van de nieuwe PowerMacs meer aan de binnenkant dan aan de buitenkant.

Mooie specs, maar die kast kan me nog niet bekoren. Maar het zal vast wel wennen. :slight_smile:

Zow dat was me even een adrenaline stoot zeg;) (pas had/heb een dubbele thread geplaatst, ik meen 2 later dan GEEDEE, gefeliciteerd:)). moet ook wennen aan het design. Owkee de spec's klinken goed maar wil ze uiteraard eerst testen. De optische uitgang vind ik als audio freak zowiezo spannend! Maar inderdaad weinig uitbreidings mogelijkheden. De studio waar ik werk, maar ook op andere plekken waar ik heb gewerkt werkt ik met mac's die zowiezo 3 PCI audio en 1 Mirdo PCI kaart hadden. Of begrijp het nu verkeerd en beschikt dit juweek over meer dan 3 pci sloten?

hehe, lekker strak ontwerp

hoe zouden die wintellers daarop reageren :sealed:

juist!!!

btw internet gaat traaaaaaaag :expressionless:

Mwoa.. valt me tegen, de buitenkant dan.. :? Al vind ik em naast zo'n 20" Cinema Display wel weer wat hebben..

Misschien wil apple de “pc/mac-switch” met zo’n uiterlijk wat makkelijker maken?

Neh, lijkt me niet!

Viel me op dat er geen optische eenheid meer in kan? Enkel de eenheid die meegeleverd wordt?

prachtig. Schitterend. Thanks to Jonathan

ik wil wel eens een echte foto van het beesje zien, inplaats van al die leuke maya (of waar het ook mee gemaakt is) plaatjes

Ik vind hem prachtig!!! Echt Waar. Mooier dan de G4. Past echt bij deze tijd. De G5 is minimalistisch, subtiel, zeer strak. Look and feel past echt bij elkaar. Dit design vraagt echt om aluminium. Die gaatjes zijn visueel erg mooi en qua koeling natuurlijk erg praktisch. Maar stof kan inderdaad wel erg makkelijk naar binnen zo.

Ben benieuwd of ze de beeldschermen ook een nieuwe strakke alu-look gaan meegeven. Het aluminium uiterlijk van de iSight doet in ider geval vermoeden van wel. Dus wanneer kunnen we de 17"/18" widescreen TFT verwachten?

Ik vind em inderdaad ook heel mooi. Lekker uniek en origineel. Ik ga hem zeker kopen, de goedkoopste versie dan wel.

Terug naar de jaren 80 wat betreft strakheid in design?

:sick: :sick: Barf, wat een lelijk ding zeg... misschien valt het mee als je hem in het echt ziet, maar ik vind dit net zo'n lelijk kreng als veel pc-bakken.

Is Johnathan Ive onvoert of zo dat dit er gekomen is ???
brrrrrrrrrrrr :x

zeer geweldig! écht top 8)

Ik ben er nog niet uit of ik het nou lelijk vind of niet, ik wil em eerst een in het echt zien. Maar de specs zijn waaaaaanzinnig. 8)