G5

Mijn eerste indruk is dat de G5 wel past in zo een designer keuken. Wel mooi hoor dat metalic maar ik hoop dat ze niet doorslaan en die look gaan doorvoeren naar de e- en iMac serie.

Ik vind hem super strak! Ziet er super sterk uit, zet hem naast een PC en die kruipt weg. Het is alleen wel jammer als je niet makkelijk ram erbij kan prieken en zo... Maar ook geen ramp, dat doe je toch maar een paar keer in al die jaren..

Ik ben het wel met pieter eens; de “power” serie is mooi in “metal” maar de “i” serie moet wel wat vrolijker blijven!

tis even wennen ,maar hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik hem vind. Dit is een Computer anno 2003!!

Ben ik blij dat ik voor 2 weken een nieuwe G4 heb gekocht!!!!!!! De G5 wil ik kwa uiterlijk nog niet eens in de kelder hebben staan!!!!!!

Gek, maar nu ik hem vandag weer eens bekeken heb, begin ik hem al mooier te vinden. Die strakke alu-look is achteraf bekeken idd wel heel eigentijds. Zo te zien trekt Apple dat ook door in het nieuwe OS (Panther). Was trouwens al in iTunes en Safari en zo.

[quote:e7ee94f7be="bmwk100rs"]Ben ik blij dat ik voor 2 weken een nieuwe G4 heb gekocht!!!!!!! De G5 wil ik kwa uiterlijk nog niet eens in de kelder hebben staan!!!!!![/quote:e7ee94f7be] <sarcasme>nee, inderdaad hij was mooier geweest als ze 'm in beige plastick hadden uitgevoerd! </sarcasme>

enne voordat… over smaak valt niet te twisten

Ik vind het wel mooi, de metalen behuizing. Doet me een beetje denken aan de powerbooks. Ik zou het wel gaaf hebben gevonden als ze er een blauw appeltje in hadden gemaakt, in de zijkant, maar ach, daar is mr. de dremel voor. :)

[quote:e07f31ccfb="bmwk100rs"]Ben ik blij dat ik voor 2 weken een nieuwe G4 heb gekocht!!!!!!! De G5 wil ik kwa uiterlijk nog niet eens in de kelder hebben staan!!!!!![/quote:e07f31ccfb]

Zeg baksteen, dat kun je toch niet menen… De G5 is zoveel sneller en geavanceerder dan de G4, dat iedereen die twee weken geleden een G4 gekocht heeft spijt MOET hebben. Ik verdenk jouw onderbewuste er sterk van dat het die G5 lelijk vind omdat het de enige uitweg is om jezelf niet voor je kop te hoeven slaan :lol:

Haddock (ook een bmw-baksteen rijder :stuck_out_tongue: )

Volop aansluitingsmogelijkheden Op de Power Mac G5 kun je heel eenvoudig printers, scanners en andere apparaten aansluiten. Naast een ruime sortering aan poortenop de achterzijde is de Power Mac G5 aan de voorzijde voorzien van FireWire 400- en USB 2.0-poorten en een koptelefoonaansluiting.

Moet hier geen FireWire 800 poorten staan? Als voor aansluiting?

LOL geweldig al die verschillende opvattingen :P

Maar hier komt er weer eentje ‘Pro-Apple’. Ik vind hem namelijk te gek! Amazing, zoals ze bij Apple zelf zeggen.

Ik kwam hier in Keulen een Duitser tegen die ff snel een Quicktime dingetje heeft gemaakt (een ‘filmpje’ van losse foto’s) van de nieuwe Mac-parel. Er zal vast inmiddels van alles en nog wat in de omloop zijn over de G5 maar wie het niet erg vindt om ff een kleine 700 kB binnen te halen, kan hier kijken.

Als ik tijd heb, zal ik later wat foto’s posten van de Mac Expo. Maar van de Mac Expo’s waar ik ben geweest, is dit toch wel de minst spectaculaire…

De vergelijking met design uit de jaren 80 vind ik wel heel sterk en hij klopt ook wel, kijk maar naar eerdere vernieuwde Apple producten, de ibook, de eMac en imac zijn allemaal in het decadente eighties wit (dat is gelukkig ook erg hip, netals zweetbandje,plastic sieraden en big hair uit de jaren 80) Nu de pc wereld eindelijk kleurtjes en plastic gaat gebruiken in hun towers gaat Apple doodleuk superstrak en minimalistischte werk. supersterk! en de G5 zou in de pc wereld toch wat meer onzinnige franjes hebben denk ik...

Ik vind het wel goed dat ze hem vrij klein en strak maken. Nu kun je er makkelijk meerdere naast elkaar zetten. (Ja er zijn mensen die hier genoeg geld voor hebben, en er baat bij hebben om dit te doen... ik helaas niet :wink: ) Maar........ ik hoop wel dat ze voor de consumenten met een leuker design komen, eentje die de cube of imac kan evenaren, daar dat toch wel de meest verkochte mac is, en apple deze mensen toch zeker tegemoet dient te komen.

Foto's van de G5 , ik vind hem er hier wel veel beter uit zien dan op de plaatjes van Apple !!!

http://www.macitynet.it/immagini/visitaconnoi/wwdc2003/g5close/index.shtml

Yo mensen,

Ik vind dat apple tegenwoordig wel wat micro$oft trekjes vertoont.
Kijk maar naar .Mac wat eerst gratis was, en je nu voor moet betalen. Netzo als iDVD 3. En dan nu de G5, het ziet eruit alsof het een kachel is.
De zijkant ziet er mooi uit, maar ik zou haast niet weten wat nou de voor of achterkant is! En dan 2 ventilators is ook wel minder. En dan meteen maar effe over de kleur. Bij apple was het toch kleurig? Gele/groene/paarse/rooie imacs? En mooie witte powerbooks? Maar nu wordt de boel weer grijs!

Maar misschien zoals meerderen al zeiden. Effe wennen?

:?

De G4 Powermacs hebben nooit een kleurtje gehad hoor, zijn altijd grijs/transparant geweest. Ik vind hem top, die G5... lekker strak, geperforeerd metaal. Mooi design. Wacht maar tot je 'm ;s ziet staan in het echie... reken maar dat je gaat kwijlen :P

[quote:a2ded8b46e="Jesper"]Kijk maar naar .Mac wat eerst gratis was, en je nu voor moet betalen. Netzo als iDVD 3.[/quote:a2ded8b46e]

Yo Jesper,

.Mac was gratis toen het nog in de ontwikkelfase zat. Het was toen zeg maar een soort public beta. Nu is het helemaal compleet en mag Apple er van mij ook een redelijke vergoeding voor vragen, het is tenslotte toch een extra dienst met veel mogelijkheden en online schijfruimte kost hun ook geld. Of het bedrag gerechtvaardigd is laat ik in het midden. Dat iDVD nu geld kost, daar kan Apple ook niets aan doen. Ten eerste is het te groot om te downloaden (meer dan 1 Gb!!) en dus moet het wel op een DVD geperst en verspreid worden en dat kost geld. Ten tweede mag Apple het niet eens gratis verspreiden vanwege bepaalde wetgeving op DVD-software.

Oh ja, met die witte Powerbook bedoel je waarschijnlijk de iBook. De Powermacs/Powerbooks hebben altijd al een zakelijke uitstraling gehad. Niets nieuws dus. :wink:

[quote:740270ffad="Haddock"][quote:740270ffad="bmwk100rs"]Ben ik blij dat ik voor 2 weken een nieuwe G4 heb gekocht!!!!!!! De G5 wil ik kwa uiterlijk nog niet eens in de kelder hebben staan!!!!!![/quote:740270ffad]

Zeg baksteen, dat kun je toch niet menen… De G5 is zoveel sneller en geavanceerder dan de G4, dat iedereen die twee weken geleden een G4 gekocht heeft spijt MOET hebben. Ik verdenk jouw onderbewuste er sterk van dat het die G5 lelijk vind omdat het de enige uitweg is om jezelf niet voor je kop te hoeven slaan :lol:

Haddock (ook een bmw-baksteen rijder :stuck_out_tongue: )[/quote:740270ffad]

Ik hoef me niet voor mijn kop te slaan ben zeer tevreden met mijn G4 zoveel dat ik dadelijk bij HTR nog een G4 ga bestellen.
Wat de specs betreft moet ik je gelijk geven,maar kwa uiterlijk vind ik het nog steeds niks.

BMWK100RS
PS. Wees zuinig op je baksteen

De foto's via ElectricCat zijn inderdaad beter. Ik denk dat het gewoon is omdat ze eerst "aluminium" hadden bedacht en toen pas bedahten dat aluminium erg moeilijk rond te krijgen is. Ik moet ook nog even wennen, maar ik heb goede hoop.

Even of topic: Waarom voorlopig geen G5 processor in de Powerbooks? Zou toch een goed argument zijn om er eentje aan te schaffen.

Zelf moet ik niet veel van desktop computers hebben, dus wordt niet warm of koud van de nieuwe G5,
maar de specificaties mogen er wezen.

ben het helemaal met haddock eens. prachtige strakke vormgeving, simpel, minimalistisch. veel mooier dan de laatste mirrordoor G4's. das toch een beetje een opgepoetste oude G4. en daarbij, de echte 'emotie' zit vanaf heden binnenin...