G5's goedkoper bij Vobis Duitsland!

Op de website van Vobis Duitsland staan de G5's (voorlopig leverbaar vanaf september staat er) die een tikkie goedkoper zijn dan via de nederlandse Apple store. 1.6 Ghz: € 2.149,- tegen € 2.259 nl prijs 1.8 Ghz: € 2.499,- tegen € 2.616 nl prijs 2*2 Ghz: € 3.169,- tegen € 3.330 nl prijs Een 2*2 Ghz is met deze prijs dan net weer interessanter als je het verschil bekijkt €2.616 voor de 1.8 naar € 3.169 ipv € 3.330.... of niet???

Kun je die machines dan ook met QWERTY toetsenbord krijgen?

[quote:457f520a31="Nexus"]Kun je die machines dan ook met QWERTY toetsenbord krijgen?[/quote:457f520a31]

Dat is een goeie ja, daar had ik nog niet over nagedacht :?

Hoe zit dat eigenlijk met invoerrecht? Komt dat er weer overheen oid?

Neuh, is Duitsland, dus EG. Ok je betaalt het bedrag inc. Duitse BTW (ik dacht 17%). Of die betaal je niet, maar dan dus de Nederlandse (19%). Dan wel duurder, maar wel aftrekbaar.

[quote:4be7427d4d="appleholic"]Neuh, is Duitsland, dus EG. Ok je betaalt het bedrag inc. Duitse BTW (ik dacht 17%). Of die betaal je niet, maar dan dus de Nederlandse (19%). Dan wel duurder, maar wel aftrekbaar.[/quote:4be7427d4d]

Die bedragen zijn als het goed is al incl BTW dus dat zijn de prijzen, anders zouden ze een stuk duurder zijn…probleem is alleen idd het toetsenbord :frowning: misschien is daar nog wel een mouw aan te passen…

Als je geen BTW# hebt betaal je de BTW van het land. Indien je een BTW# hebt, betaal je geen BTW. Een oplossing zou zijn om van de BTW af te geraken een bedrijf zoeken dat zogezegd een Apple koopt. Het zijn onkosten voor dat bedrijf en je betaald het bedrijf de waarde zonder BTW.

[quote:8b1ee61c71="karmijn"]Als je geen BTW# hebt betaal je de BTW van het land. Indien je een BTW# hebt, betaal je geen BTW.[/quote:8b1ee61c71] Inderdaad

[quote:8b1ee61c71]Een oplossing zou zijn om van de BTW af te geraken een bedrijf zoeken dat zogezegd een Apple koopt. Het zijn onkosten voor dat bedrijf en je betaald het bedrijf de waarde zonder BTW.[/quote:8b1ee61c71]
Dit is natuurlijk wel illegaal en als de belastingdienst erachter komt betaal je de BTW alsnog plus een boete, en het bedrijf ook.

Dit is een terugkerend onderwerp: in het buitenland een Apple produkt kopen omdat het iets goedkoper is. Het valt me alleen op dat ik zelden iemand tegen kom die het ook daadwerkelijk gedaan heeft. Niet zo raar als je nadenkt, want nadelen zijn er genoeg: - stekkertjesprobleem (als je een iPod in de US koopt bv) - voltageprobleem - toetsenbordprobleem (hierboven besproken) - belastingprobleem (invoerrechten etc) - garantieprobleem

En zeg nou zelf, als je besluit een G5 te kopen, dan ga je toch niet tobben in het buitenland maar haal je hem gewoon bij de dichtsbijzijnde goede Apple dealer?

en je zult je nieuwe G5 dan wel echt moeten gaan halen. ik ben al bijna 7 maanden bezig met een vervoerder die mijn nieuwe Sony DC IP7 MicroDV zou vervoeren vanuit de States naar Nederland. Bij aankomst hier was de doos LEEG!!! (gejat ergens onderweg.)

Dus ja, dat scheelt ontzettend veel geld. Van 1700 euro voor $990.
(wel NTSC ipv. PAL, maar ok.)
Maar nee, zo veel risico wil je met je zuurverdiende centjes toch niet lopen!?

beammeup
(door schade en schande steeds wijzer a/h. worden.)

:sealed:

Zo'n toetsenbord boeit toch niet zo bijzonder veel? Je koopt gewoon een los toetsenbord hier, of tweedehands op de markt, of op welke manier dan ook. Soms verkopen ze in duitse winkels er gewoon een qwery toetsenbord bij, als je hier om vraagt. :innocent:

Mijn G4 heb ik uit Duitsland laten komen via Sendamac.de

Dat was een paar jaar geleden en toen scheelde het zo’n 15% met de Nederlandse prijs. Ze konden zonder problemen een Britse uivoering voor me bestellen, dus zonder Duitse s-en op het toestenbord en met een Engelstallig systeem (toen nog 9.0).

Was allemaal geen probleem, geld via bank overmaken, anderhalve week later reed UPC voor.

Groeten,

Frans

[quote:3fd4fea038="lucasraggers"]Dit is een terugkerend onderwerp: in het buitenland een Apple produkt kopen omdat het iets goedkoper is. Het valt me alleen op dat ik zelden iemand tegen kom die het ook daadwerkelijk gedaan heeft. Niet zo raar als je nadenkt, want nadelen zijn er genoeg: - stekkertjesprobleem (als je een iPod in de US koopt bv) - voltageprobleem - toetsenbordprobleem (hierboven besproken) - belastingprobleem (invoerrechten etc) - garantieprobleem

En zeg nou zelf, als je besluit een G5 te kopen, dan ga je toch niet tobben in het buitenland maar haal je hem gewoon bij de dichtsbijzijnde goede Apple dealer?[/quote:3fd4fea038]

Nou, als je vlak aan de grens woont waarom zou je hem dan niet daar gaan halen? voltageprobleem is er ook niet (zelfs niet als je er een uit US zou laten komen, kwestie van omzetten van de voltageschakelaar op de voeding en een andere kabel), invoerrechten…kweet niet waar ik ze zou moeten betalen, er is geen grenspost meer, welk garantieprobleem??? ze geven bij Vobis zelfs 2 jaar erop ipv 1 jaar hier…

[quote:fd6cbee20f="lucasraggers"]Dit is een terugkerend onderwerp: in het buitenland een Apple produkt kopen omdat het iets goedkoper is. Het valt me alleen op dat ik zelden iemand tegen kom die het ook daadwerkelijk gedaan heeft.[/quote:fd6cbee20f]

Ik koop regelmatig produkten in Duitsland (via bijvoorbeeld www.thomann.de), zowel zakelijk als privé. Meestal is het audio / studio-apparatuur maar daar hoort Mac spul natuurlijk ook bij! Ik ervaar dat in Duitsland alle audio/video/computer spullen veel goedkoper zijn. Soms scheelt het zelfs zo veel dat je het nog makkelijk een paar keer terug kan sturen mocht er iets defect gaan tijdens de garantie.

[quote:7c84c7238b="Nexus"]Kun je die machines dan ook met QWERTY toetsenbord krijgen?[/quote:7c84c7238b]

Die Duitsers hebben toch standaar ook gewoon QWERTY ??

[quote:85adc5ba3a="lucasraggers"]Dit is een terugkerend onderwerp: in het buitenland een Apple produkt kopen omdat het iets goedkoper is. Het valt me alleen op dat ik zelden iemand tegen kom die het ook daadwerkelijk gedaan heeft. Niet zo raar als je nadenkt, want nadelen zijn er genoeg: - stekkertjesprobleem (als je een iPod in de US koopt bv) - voltageprobleem - toetsenbordprobleem (hierboven besproken) - belastingprobleem (invoerrechten etc) - garantieprobleem [/quote:85adc5ba3a]

Stekkertjesprobleem is reeel, maar makkelijk op te lossen. Maar dat ziet er niet uit inderdaad.

Voltageprobleem is onvoorstelbaar gelul. Het is nu al honderd keer gezegd: Apple heeft adapters die detecteren wat het voltage is, en die switchen tussen 110V en 220V, alsook 50Hz en 60Hz. Dus nooit meer als probleem opvoeren. Waarom denk je dat de adapters van Apple zo’n verwisselbare stekker hebben? Omdat dat zo mooi staat?

Toetsenprobleem lijkt me alleen een probleem bij azerty-landen

Belastingprobleem is gelul. Je betaalt gewoon douanerechten (invoerrechten?) + belasting, en klaar. Ik snap niet waarom dat een probleem is. Als het product inclusief douanerechten, BTW en verzenden goedkoper is, dan kun je het dus gewoon kopen.

Garantieprobleem is onzin. Apple kent een internationale garantie.

Ik ken wel mensen die een heleboel in de VS kopen en het laten meenemen door vrienden of bekenden. Ze zijn ook een keer tegen de lamp gelopen, en toen moest er alsnog belasting en douanerechten betaald worden. Was de Nikon Coolpix 5700 nog steeds zo’n 20% goedkoper dan hier…

Maar ik doe het zelf ook nooit, want ik koop ook liever bij een winkel in de buurt waar ik bij problemen aan kan komen zakken. Al heb ik die problemen nog nooit gehad.