Gaan DiskWarrior 2.1 en OSX 10.2.3 goed samen?

Ik wil binnenkort m'n OS 10.2.3 na de vele installaties voor het eerst gaan controleren/optimaliseren en vervolgens (met Optimizer) gaan defragmenteren. Ik kan helaas niet tot Valentijnsdag wachten op de release van (native OSX) DiskWarrior 3, dus ik wil dat met Diskwarrior 2.1 doen vanaf een schijf met OS 9.2. Uit de manual van Diskwarrior en de tips op deze site heb ik begrepen dat ik dat kan doen door m'n (reserve) powerbook met OS 9.2 erop aan m'n Imac met OSX erop te koppelen via firewire en vervolgens met de 't' ingedrukt op te starten, waarna Diskwarrior OS 10.2.3. kan 'behandelen'.

Heeft een van jullie dit (met succes) eerder gedaan?
Verder las ik ook dat je vervolgens het geherinstalleerde systeem opnieuw moet ‘blessen’ omdat 'ie anders niet opstart. Wanneer/hoe doe je dat?

Ik zoek simpelweg wat houvast omdat er in de diverse forums veel horrorverhalen staan over dergelijke optimalisaties (al hebben de meesten wel betrekking op Norton, trouwens).

Blessen? Geen idee waar je het over hebt, kun je iets duidelijker zijn?

DiskWarrior 2.1 kan prima overweg met 10.2.3! Vanaf een andere computer heb ik nooit geprobeerd, kan ik volgende week, als ik mijn nieuwe computer erbij heb, maar lijkt me geen probleem.

Succes en laat het nog even weten…

Voordat ik DiskWarrior over mijn Mac OS X-schijf heen haal, laat ik eerst Jaguar Cache Cleaner even onderhoud plegen (hetzelfde als wat MacJanitor doet) en daarna even privileges herstellen. Daarna gaat DiskWarrior aan de slag, gevolgd door TechTool Pro 3 en dan op het laatst, niet altijd, optimaliseren met PlusOptimizer of TechTool Pro of Drive 10. :D

Het werkte inderdaad perfect en vooral ook snel!

bedankt.