gaat MS zelfde kant op als apple??!!!

dit heb ik hier gevonden: [url]http://www.zdnet.be/techz.cfm?id=23813[/url]

en in dit artikel staat het volgende:

[quote:bb8c6c987f]Toegang tot de machine beperken vormt een gevaarlijk precedent, zo stelt Robertson, zeker nu Microsoft werkt aan zijn Palladium-project. Daarbij wordt de beveiliging van pc’s verscherpt door toekomstige versies van Windows te koppelen aan specifieke hardware, zoals Intel- en AMD-processors.[/quote:bb8c6c987f]

Dus, het komt er volgens die Robertson op neer, dat MS plannen heeft om hun nieuwe besturingsysteem enkel te laten draaien op specifieke hardware. Net zoals apple dus!!

Euh, ik kan me dit niet inbeelden dat ze dit ooit doen?!

hmm, ik wou dit gewoon effe melden :slight_smile:
Bij deze :!:

BoeSBoeS

kunnen ze misschien een betrouwbare versie van windhoos maken

net zo betrouwbaar als mac os

alhoewel ik dit zeer betwijfel :twisted:

er is geen mens bij M$ die echt weet hoe windows nou eigenlijk in elkaar steekt. Daarom zouden ze het eigenlijk helemaal opnieuw moeten schrijven, net als ze met MacOS X ook hebben gedaan, een keer in de zoveel tijd moet je een keer opnieuw beginnen, apple was pas klaar met de rewrite rond 2001, maar als ze bij M$ nog moetten beginnen! Dat gaat wel tot 2008 duren schat ik zo, tegen die tijd zijn ze al lang uit de markt gewerkt door Apple (wat de laatste tijd ook een beetje M$ kuuren begint te vertonen.

Maar het is nog steeds het beste platform out there!!!

De achterliggende gedachte bij het Palladium-project is dat men geen eigen programma's (lees hacks, cracks en ontwikkelscripts) meer kan gebruiken. Ook kunnen er geen Modchips toegepast worden! De software CONTROLEERT welke hardware er in de computer zit en of deze compatible is met de software. Naar mijn menig een zeer gevaarlijke ontwikkeling. (Micro$oft implementeert deze palladium software heel langzaam, totdat het over in zit en dan beginnen de problemen pas. Denk ik :) )

[quote:ee3e2a929c="boesboes"]Toegang tot de machine beperken vormt een gevaarlijk precedent, zo stelt Robertson, zeker nu Microsoft werkt aan zijn Palladium-project. Daarbij wordt de beveiliging van pc's verscherpt door toekomstige versies van Windows te koppelen aan specifieke hardware, zoals Intel- en AMD-processors.[/quote:ee3e2a929c]

De conclusie die jij trekt zou dan nog positief zijn, echter, wat M$ eigenlijk wil is dat het OS gekoppeld wordt aan de hardware, dat betekend dus dat je het OS niet meer kan kopieren naar een andere comp., of dat bv Photoshop alleen op die ene PC draait. Kopieren heeft dan geen zin want software en hardware komen dan niet overeen.
Klik hier als je een verontrustend verhaal wil lezen
(wel met een beetje zout.) Onderaan de pagina staan nog wat links. Als je nog meer wilt weten over de goede voornemens van Bill Gates moet je maar es in Google zoeken op “Palladium orwell 1984” en wees dan maar blij dat je een mac hebt…

Waar maken jullie je druk over. Laat MicroShit vooral MacroShit worden. Wat een drukte. Ik ken een hele serie computers waar al dat winddoos apps niet op werkt en op een paar uitzonderingen na, wil ik dat zo houden.

Ja tuurlijk jongen, dan steek jij je kop toch in het zand... Zolang ze maar bij de buren inbreken en niet bij mij, hé?! En als jij je er totaal niet druk om maakt waarom reageer je dan? We hebben het hier wel over een bedrijf dat enorme macht heeft. Als je de verhalen hebt gelezen heeft Microsoft (en de RIAA en nog wat van die mafkezen) de amerikaanse regering al zover dat er een wet in de maak is die ervoor zorgt dat alle (relevante) electronica een copieer beveiliging moet hebben. Nu is Apple ook een amerikaans bedrijf... en met een heel klein marktaandeel, dus niet zoveel in te brengen als Bill... maar goed, we zullen wel zien hoe het loopt. Maar waar ik me het drukst over maak is dat deze dingen gewoon doorgedrukt worden door bedrijven die (nog meer) geld willen verdienen, ten koste van de consument. En dan roepen dat de consument het wil...

hmm bedankt voor de link Flipstra. Zal ik dan eens op m'n gemak lezen! In feite komt het er gewoon weer op neer. Meer beveiliging. niet voor de consument, wel voor MS zelve, meer geld verdienen.

Mjah, khad niets anders verwacht!

Het palladium projekt.interessant om te lezen.Er zijn bedrijven die aan grootheidswaanzin leiden. De geschiedenis heeft ons geleerd dat de mens die onderdrukt wordt uiteindelijk zijn vrijheid herwint en daarmee ook de ondergang van de onderdrukker veroorzaakt. Microsoft moet het zelf weten.

Ja Flipstra ik steek mijn kop in het zand. Maar niet ver genoeg om nog een oogje op de werkelijkheid te houden. Welke kopieer beveiliging houd er stand tegen de macht van de gebruikers ?

Een klein voorbeeld; Moet je eens proberen in een land als Indonesië een legaal Playstation spelletje te kopen. Dat lukt bijna niet, alles wat daar gewoon in de winkel ligt is in feite illegaal. Waarom ? De mensen hebben het geld niet om de legale versie te kopen. De Indonesische overheid grijpt niet in. Waarom ? Het gebeurd te massaal. Met andere woorden als de consument iets niet wil dan gebeurd het niet.

Elke beveiliging wordt gekraakt. Vanuit consumenten belangen maar ook vanuit criminele belangen. Oom Bill gaat zijn gaan maar met zijn idioterie. Dit is de perfecte manier om zich uit de markt te prijzen. Gelukkig zie ik in mijn omgeving al een aardige kentering in de Windows liefde. En dat komt niet alleen door mijn Mac enthousiasme. De aantallen mensen die van het XP licentie verhaal balen neemt fors toe en daarmee de bereidheid om naar andere platforen te kijken.

Wij leven gelukkig in Europa en wij kennen nog zoiets als de Europese Gemeenschap die een deel van de Amerikaanse wetgeving niet zal overnemen, simpelweg omdat wij anders over dit soort regels denken en wij niet erg onder de indruk zijn van de American Dream van oom Bill. Microsoft kan America misschien nog in zijn greep houden. Maar wat de Amerikanen nog al snel vergeten is dat de rest van de wereld ook nog bestaat. Ook in b.v. Japan, China, Brazilië, Korea, Zuid-Afrika, Vietnam en Rusland wil men computeren. Tel eens op welk financieel vermogen hier achter zit. Deze landen zijn tegenwoordig best in staat om zelf iets aardig te produceren, als de kosten van computeren uit de hand lopen.

Apple is nog altijd zeer coulant. FinalCutPro is redelijk beveiligd maar OSX en AppleWorks totaal niet. Daar zal misschien na 7 januari 2003 wel iets verandering in komen. Als daar erg veel verandering in komt dan ga ik mij ook wel wat zorgen maken.

De vinger aan de pols houden dat moet natuurlijk, daar krijg je direct gelijk van mij. Maar geloof alsjeblieft in de kracht van de gebruiker. Als het niet meer gebruikt wordt dan houd het vanzelf op te bestaan. Als Mac gebruiker zit je op het kleine platform, maar daarom hoef je niet zo bescheiden te zijn. Als je het nieuws in 2002 hebt gevold en dat heb je, dan heb je ook gezien hoe een reus als Enron onderuit gaat. Voor de terugkeer van Jobs bij Apple, was onze geliefde Apple ook bijna ten dode opgeschreven. Incorrecte politiek wordt vroeg of laat afgestraft. En zo hoort het ook.

ach dat is natuurlijk ook wel weer zo. Ik irriteer me gewoon aan dat soort initiatieven over de ruggen van mensen die er zowiezo niet zoveel kaas van hebben gegeten. Een kleine groep mensen weet de weg nog wel te vinden naar prima alternatieven zoals Linux en natuurlijk OSX, maar de meeste mensen zijn al blij als ze een mailtje kunnen versturen en dat de comp. gewoon werkt, dus die staan er niet bij stil wat voor consequenties dit soort ontwikkelingen met zich meebrengen. Het wordt ze dan langzaam door de strot geduwd door te redeneren dat het voor de veiligheid van het systeem is en dat je geen virussen meer op je comp. krijgt en wat al niet meer, terwijl de uiteindelijke bedoelingen een stuk minder klantvriendelijk zijn.

Je irritatie is correct Flipstra en mijn irritatie word groter als je terecht opmerkt dat de meeste mensen al blij zijn dat ze een mailtje kunnen versturen. Ons OS maakt het denk ik voor heel veel mensen mogelijk om veel meer te doen met hun computer dan alleen dat mailtje. Maar oom Bill maakt het ingewikkeld en men haakt af. Over een gemist potentieel gesproken en wat de gebruiker niet wil.

We moeten geduld hebben en op gepaste wijze evangeliseren. Er komt een tijd dat ook oom Bill de man met de hamer tegen komt.

[quote:a30b4d47b7="boesboes"]Dus, het komt er volgens die Robertson op neer, dat MS plannen heeft om hun nieuwe besturingsysteem enkel te laten draaien op specifieke hardware. Net zoals apple dus!![/quote:a30b4d47b7]

Dat gaan ze echt niet doen. De enige kracht van Windows (naast dat het al door de halve wereld wordt gebruikt) is dat je het op elke PC kan kwakken. Als dat niet meer kan, noem dan een EEN goede reden om nog Windows te gaan/blijven gebruiken?

Sterker nog, ik denk dat OS X Windows snel naar de kroon zou stoten als dat ook op iedere willekeurige PC kon draaien. Ik hoor namelijk nog steeds van veel mensen dat de grootste reden om geen Mac aan te schaffen niet eens zozeer het missen van Windows is, maar meer de hogere prijzen van Mac apparatuur, hoewel ik het hier zelf niet eens mee eens ben.