Gadget om foto's op te zetten

Ik ben op zoek naar iets waar ik m'n foto's tijdens de vakantie op kan inladen vanuit m'n digitale camera. En dan dus geen zware laptop ofzo, maar een leuk compact dingetje. Ik hoorde dat je dat op een iPod kan doen, maar dan moet je weer een apart ding erbij kopen... Bestaat er ook een gadget waar je direct je camera op aan kan sluiten? Of je stickje in kan doen ofzo?

er bestaan verschillende harde schijven waar je je kaart in kan stoppen zodat je foto's erop gezet worden. zie [url=http://www.digitalstreet.nl/catalog/product_info.php?cPath=21_32&products_id=818][b:d9eb48f7bc]hier[/b:d9eb48f7bc][/url] een voorbeeld

wat dacht je van de ipod camera connector.. .slechts E 29,-

link naar de apple store

Of een PocketPC of Palm...kost wat meer maar dan heb je meteen alle extra's die deze gadgets kunnen zoals agenda, navigatie, etc.

Ik zou eerst eens kijken wat je nu aan apparatuur hebt die met enige aanpassing dit doel kunnen dienen. Als je voor 30 euro je iPod of PDA kan 'ombouwen' lijkt me dat een stuk goedkoper en handiger dan wanneer je een los apparaat moet kopen dat je vervolgens ook nog eens mee moet slepen op vakantie. Je iPod heb je toch bij je, neem ik aan, dus waarom niet die connector voor 30 euro?

die camera connector werkt alleen bij de iPod Photo, ikzelf maak gebruik van de Belkin Media Reader, waarmee je allerlei formaten (SD, FD, etc) kan inlezen op je iPod. Hij is echter niet goedkoop (rond de 100 Euro), als ik 'm niet van iemand anders 2e hands had kunnen kopen, had ik het niet gedaan. Verder is de connectie vaak niet heel snel: 256 MB kost al gauw 10 minuten, bovendien slurpt het energie uit de accu van je iPod, omdat je harddisk continu moet aanstaan.

Er zijn echter ook prima losse Harddiskjes, speciaal voor dit doel gemaakt. Sommigen hebben zelfs slots om geheugenkaarten in te prikken, anderen werken met USB verbinding. Je hebt ze met en zonder (kleuren/voorbeeld)schermpje.

Als je toch een iPod Photo wilt, zou ik die kopen, maar niet alleen vanwege de foto’s, ook omdat je dan gelijk een mooie iPod Photo rijker bent!!
Anders zou ik op zoek gaan naar een ander extern diskje. Voor 200 Euro’s moet je al wel wat kunnen vnden…

groet,

Ik heb dus geen iPod! Misschien moet ik die dan toch maar eens aanschaffen....

lijkt me wel handig ja. Voor 330 euro heb je dan muziek en foto's in één apparaatje, lijkt me wel zo handig. Zorg dus wel dat je een gewone iPod neemt, geen oude met zwart wit scherm en geen mini

een leven zonder ipod is geen leven :P

Sjeeez, heb ik 33 jaar geen leven gehad. Ik wist dat ik iets fout deed. :P

[quote="ajschol"] die camera connector werkt alleen bij de iPod Photo, ikzelf maak gebruik van de Belkin Media Reader, waarmee je allerlei formaten (SD, FD, etc) kan inlezen op je iPod. Hij is echter niet goedkoop (rond de 100 Euro), als ik 'm niet van iemand anders 2e hands had kunnen kopen, had ik het niet gedaan. Verder is de connectie vaak niet heel snel: 256 MB kost al gauw 10 minuten, bovendien slurpt het energie uit de accu van je iPod, omdat je harddisk continu moet aanstaan. [quote="ajschol"]

… deal met mijn zoon: ik betaalde mee aan zijn i-pod die destijds in een aanbiedingset ook o.a. deze belkin mediareader er bij had. En dat gaat uitstekend!
En wat maakt die tien minuten nou uit… en energieverbruik: de camera zelf slurpt ook batterijen dus sleep ik altijd een oplader met een behoorlijke hoeveelheid penlights mee.

mn vader heeft zon eos250d camera, een ipod photo en een camera connector en dat werkt als een trein hoor...

Zover ik kon vinden, kosten de goedkoopste "image tanks" rond de 230 euro. Dat zijn dan ook mp3 spelers. Persoonlijk zou ik dan die 100 euro extra neerleggen voor een mooiere en kleinere iPod met kleuren scherm. Ben je toch geïnteresseerd; bijv. Argosy en Vosonic fabriceren deze spelers.

mn vader had voor die iPod, een hardeschijf waarin je een aantal verschillende geheugenkaartjes kon stoppen en dan schreef ie de gegevns van die kaartjes naar de HD we waren in de VS en we vonden het niet zon succes; je kon niet zien of er wel fotos op stonden..

hij was van SITECOM