Game Center

Beste OMT’ers

Ik heb sinds ik mijn iPhone 5 heb Gamecenter ingeschakeld. Gamecenter doet het uitstekend maar als ik naar mijn vrienden kijk, die ook gebruik maken van Gamcenter, zie ik dat die mensen een profielfoto kunnen maken voor gamecenter en een status kunnen plaatsen. Dat zijn 2 opties die ik nergens in mijn gamecenter zie. Weten jullie hoe ik dat kan inschakelen?

In de gamecenter app zitten deze opties onder de tab genaamd ‘IK’ onderaan het scherm.

Hallo Jeroeno, (eindelijk) iemand met hetzelfde probleem als ik. Tenminste, als ik je bericht goed begrijp. Ik heb dit dus ook. Het gekke is ook dat het er niet als een bug uitziet, maar er missen gewoon opties… Heb jij ook dat je facebook vrienden bij instellingen niet hebt staan?
Ik heb heel wat met Apple gebeld en ze hebben hun best gedaan mij te helpen, maar ze konden (nog) geen oplossing bieden. Bij mij zeiden ze dat de ontwikkelaars ervan op de hoogte waren en dat er aan een software update werd gewerkt… Misschien met IOS 7?
Ziet het er bij jou ook zo uit?

Maar om even op je vraag terug te komen. Dit is dus een of andere zeldzame bug, dus inschakelen gaat waarschijnlijk niet werken…

Met vriendelijke groet,
Sander

Hallo Sander,

Die foto die je hebt laten zien is exact zo hetzelfde als bij mij. Facebook vrienden heb ik wel bij instellingen staan. Ik vind het ook erg raar dat dit niet gewoon verholpen kan worden door iets in de instellingen in te schakelen of zo iets. Ik was laatst ook nog bij de Apple Store in Amsterdam, helaas ben ik het daar vergeten te vragen maar ik weet niet hoe ze dan tot een oplossing moeten komen om dit probleem te verhelpen, eigenlijk een soort gelijk verhaal van jouw dus. Ik ga komende week denk ik wel even langs de Amac store hier in Gouda om te vragen of misschien zij er wat mee kunnen. Als ik iets van een antwoord heb laat ik het hier horen!

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik snap er niks van…